Інформування щодо власних надходжень закладів, які фінансуються з обласного бюджету
13 квітня 2021
Кошти, отримані від надання платних послуг, господарської діяльності, благодійних та інших надходжень бюджетних установ, є вагомим джерелом додаткового фінансування їх діяльності.
У департаменті фінансів Львівської ОДА повідомляють, що у січні – березні поточного року бюджетні установи, некомерційні комунальні заклади охорони здоров’я та господарські організації, яким з обласного бюджету надається фінансова підтримка, отримали власних надходжень у сумі 73,3 млн грн, з них плати за послуги – 40,7 млн грн (56%), благодійних внесків та інших надходжень – 32,6 млн грн (44%). Порівняно з аналогічним періодом 2020 року ці доходи зросли на 39 відсотків (20,4 млн гривень).
Але запровадження заходів із запобігання поширенню коронавірусу вплинули на надходження доходів. Лише в бюджетних установах і некомерційних комунальних закладах охорони здоров’я надходження збільшилися вдвічі – з 18,1 млн грн до 37,9 млн гривень. Установи освіти, соціального захисту, культури і мистецтва, господарські організації фізичної культури та спорту отримали власні надходження орієнтовно на рівні доходів першого кварталу минулого року.
Упродовж трьох місяців поточного року з отриманих коштів на забезпечення діяльності використано 60,6 млн грн (оплата праці з нарахуваннями та енергоносіїв, придбання обладнання, капітальний ремонт, тощо).
Львівська ОДА скерувала до уряду пропозиції до проєкту бюджетної декларації
9 квітня 2021
Львівською ОДА скеровано до Уряду листа з пропозиціями до проєкту Бюджетної декларації, який розроблений департаментом фінансів облдержадміністрації. Згідно з картою бюджетного процесу, Міністерство фінансів України до 15.04.2021 року очікує від головних розпорядників коштів державного бюджету пропозиції до проєкту Бюджетної декларації на 2022-2024 роки.
Зауважимо, що схвалення цього документа Кабінетом Міністрів України та подання Верховній Раді України передбачається не пізніше 1 червня 2021 року, а розгляд Верховною Радою України – орієнтовно до 15 липня поточного року.
Бюджетна декларація - це документ, який визначає засади бюджетної політики й ключові показники державного бюджету, є основою для складання проєктів державного та місцевих бюджетів.
В умовах завершення бюджетної децентралізації, реформування територій і створення територіальних громад, перед місцевими органами влади поставлено низку додаткових завдань щодо забезпечення на місцевому рівні ефективної реалізації реформ у різних сферах діяльності.
«Вирішення проблем вбачаємо у перегляді та внесенні змін до чинних методик і механізмів обрахунку міжбюджетних трансфертів, таких як базова і реверсна дотації, освітня субвенція, додаткова дотація на здійснення переданих з державного бюджету видатків, а також спрощення та вдосконалення бюджетної звітності та процедур, підвищення рівня контролю за бюджетними коштами», - повідомив директор департаменту фінансів Львівської ОДА Олег Демків.
У ЛОДА представили експертизу рішень місцевих рад про затвердження відповідних бюджетів на 2021 рік
7 квітня 2021
Сьогодні, 7 квітня, відбулася нарада заступників голови Львівської ОДА з головами районних рад та головами територіальних громад у режимі відеоконференції.
Департаментом фінансів облдержадміністрації представлено експертизу рішень місцевих рад про затвердження відповідних бюджетів на 2021 рік на відповідність їх показників та положень чинному бюджетному законодавству. Із завершенням адміністративно-територіальної реформи змінилася структура місцевих бюджетів. Зокрема, в області утворено 7 районів та 73 територіальні громади. Загалом фінансова система області налічує 81 місцевий бюджет, з яких 74 (обласний та 73 бюджети територіальних громад) мають прямі відносини з державним бюджетом.
Місцеві бюджети області на 2021 рік затвердили план надходження податків і платежів до загального фонду бюджету в обсязі 19 382,7 млн. гривень. Порівняно з 2020 роком планові показники в цілому збільшено на 14 % або на 2 358,1 млн гривень.
За підсумками роботи першого кварталу 2021 р. в цілому по області загальний фонд місцевих бюджетів перевиконано на 86 млн. грн. – це майже 2 % понад плану. При цьому, спостерігається краща динаміка ніж в минулому році – 10 % зростання надходження до загального фонду, з них ПДФО – 9,2 %, податок за землю – 3,8 %, і, найкращий показник в Україні, по єдиному податку – 18,5 % приросту.
«Крім позитивних моментів, є над чим працювати. Нам потрібно підтягувати ПДФО та інші податки – зокрема, податок на землю. У Львівській області загальний приріст надходжень становить 3,8 %, по Україні – 10,7 %. Ми випереджаємо інші області лише по єдиному податку – у нас 18,5 % приріст, а по Україні – 11,7 %», - повідомив директор департаменту фінансів Львівської ОДА Олег Демків.
Проте, все ж, за розрахунками департаменту фінансів, у 2021 році загалом очікується виконання планових показників.
Щодо дефіциту коштів на виплату заробітної плати, то очільник департаменту фінансів проінформував, що згідно з експертизою, проведеною департаментом, зафіксовано дефіцит коштів у місцевих бюджетах в сумі 220 млн. грн, а це на виплату заробітних плат у 25-ти територіальних громадах. Під кінець першого кварталу 2021 р. цей дефіцит ліквідовано лише на 10 млн. грн. (на 5%). Водночас, на початок 2021 р. загальна сума залишкових коштів місцевих бюджетів складала понад 600 млн. грн.
«Ми ведемо діалог із Міністерством фінансів щодо наближення та перерахунку освітньої субвенції. Проте, у Мінфіні зазначають, що керівники громад повинні підготувати розрахунки про використання залишкових коштів, та інформацію про оптимізацію мережі закладів освіти, а також дорожню карту щодо ліквідації дефіциту коштів», - зазначив Олег Демків.
«Ми спілкувалися з народними депутатами, представниками Бюджетного комітету Верховної Ради щодо вдосконалення формули розподілу освітньої субвенції. Вважаємо її некоректною. Вона «зв’язує руки», особливо великим міським територіальним громадам. Школи не потрібно закривати! З нашого боку голова облдержадміністрації Максим Козицький підписав листи до Мінфіну, Міносвіти та до прем’єр-міністра з відповідним зверненням. Ви ж, у свою чергу, повинні дати чітку аргументацію, скільки шкіл ви можете дофінансувати», - наголосив керівникам громад та районних рад заступник голови ЛОДА Іван Собко.
Довідка від департаменту фінансів Львівської ОДА:
Усі територіальні громади області, окрім Оброшинської та Сокільницької, мають надмірну мережу закладів загальної середньої освіти, що є однією з основних причин дефіциту коштів на оплату праці. У цілому по області понад 10 тис. ставок педпрацівників перевищують нормативи, визначені Міністерством освіти і науки України під час розрахунку та розподілу освітньої субвенції. Приведення шкільної мережі у відповідність до чинних нормативів дозволило б зекономити з вересня поточного року понад 600 млн. гривень.
Аналогічна ситуація з мережею закладів культури. У зв’язку з адміністративно-територіальною реформою, діючі районні центральні бібліотечні системи розформувались, а новостворені територіальні громади отримані у спадок філії не встигли приєднати до вже існуючих центральних бібліотечних систем або створити нові. Це призвело до розширення мережі (кількості установ) на початок 2021 року майже утричі.