Завтра набуває чинності закон, який остаточно повертає громадам право розпоряджатися своїми землями
Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення системи управління та дерегуляції у сфері земельних відносин» опубліковано (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1423-IX#Text).
Вже з завтрашнього дня власником державної землі за межами населеного пункту стає громада.
- Ділянки, які сформовані та зареєстровані в Державному реєстрі речових прав мають бути перереєстровані за громадою, лише з цього моменту виникає власність;
- Ділянки, які не сформовані (немає кадастрових номерів та реєстрації в ДРРП) вважаються власністю громади автоматично.
Не переходять у власність громади наступні землі:
1. Які перебувають на праві постійного користування в державних підприємств;
2. Землі оборони;
3. Землі природозаповідного призначення;
4. Чорнобильська територія;
5. Землі, щодо яких є рішення про передачу в постійне користування державним підприємствам;
6. Землі під об’єктами нерухомості, які перебувають в державній власності.
«Нагадаю, що Президент України Володимир Зеленський, 24 травня, під час Всеукраїнського форуму «Україна 30. Земля» підписав Закон «Про внесення змін до Земельного кодексу України та інших законодавчих актів щодо удосконалення системи управління та дерегуляції у сфері земельних відносин» № 1423-IX (законопроект № 2194), який Верховна Рада ухвалила 28 квітня. Цей документ сміло можна назвати «земельною Конституцією», адже це важливий крок для запровадження прозорого ринку землі, реформування земельних відносин і приведення їх до європейських стандартів», - зазначила директор департаменту агропромислового розвитку Львівської облдержадміністрації Тетяна Гетьман.
Новини за темою
Мінагрополітики розробило роз’яснення до Закону про продовольчу безпеку в умовах воєнного стану
8 квітня 2022
Міністерство аграрної політики та продовольства України розробило пам’ятку-роз’яснення до Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо створення умов для забезпечення продовольчої безпеки в умовах воєнного стану» від 24.03.2022№ 2145-ІХ. Про це повідомили в департаменті агропромислового розвитку Львівської обласної військової адміністрації. Закон вводить у законодавство спрощені правові механізми, а саме: - Автоматичне поновлення на 1 рік дії договорів на використання земельних ділянок сільськогосподарського призначення усіх форм власності; - Спрощений порядок передачі в оренду для ведення товарного сільськогосподарського виробництва земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної та комунальної власності органами влади; - Спрощений порядок передачі в оренду для ведення товарного сільськогосподарського виробництва земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної та комунальної власності їх постійними землекористувачами та емфітевтами; - Передачу орендарями та суборендарями прав оренди та суборенди земельних ділянок сільськогосподарського призначення усіх форм власності для ведення сільського господарства; - Порядок державної реєстрації договорів щодо землі. Вартує наголосити, що нові правові норми розраховані на застосування лише у період воєнного часу. Із відновленням мирного життя держава повернеться до звичних процедур регулювання земельних відносин. Також в Мінагрополітики розробили зразки договорів оренди на земельні ділянки сільськогосподарського призначення, завантажити які можна за посиланням. «Щоб швидко залучити вільні площі сільськогосподарських земель, рекомендуємо всім без винятку: аграріям, особистим селянським господарствам, представникам РВА та територіальних громад детально ознайомитись із роз'ясненнями до Закону України про продовольчу безпеку в умовах воєнного стану», - зазначила директор департаменту агропромислового розвитку Львівської обласної військової адміністрації Тетяна Гетьман.
Аграріїв запрошують на аукціон з продажу прав оренди землі низки громад області
22 лютого 2022
28 лютого відбудуться земельні електронні аукціони з продажу прав оренди земельних ділянок сільськогосподарського призначення комунальної форми власності. До участі запрошують аграріїв області. Пропоновані ділянки для індивідуального садівництва та ведення товарного сільськогосподарського виробництва знаходяться: - на території Лопатинської ТГ (за межами населеного пункту) Червоноградського району. Площа ділянки – 1,10 га. Стартовий розмір річної плати – 3 774,18 грн. Детальніше за посиланням. - на території Лопатинської ТГ (за межами населеного пункту) Червоноградського району. Площа ділянки – 3,02 га. Стартовий розмір річної плати – 10 337,32 грн. Детальніше за посиланням. - на території Новояричівської ТГ (за межами с. Запитів) Львівського району. Площа ділянки – 12,62 га. Стартовий розмір річної плати – 13 534,54 грн. Детальніше за посиланням. - на території Новояричівської ТГ (за межами с. Дідилів) Львівського району. Площа ділянки – 5,89 га. Стартовий розмір річної плати – 19 237,82 грн. Детальніше за посиланням. - на території Перемишлянської ТГ (за межами с. Осталовичі) Львівського району. Площа ділянки – 5,15 га. Стартовий розмір річної плати – 13 399,89 грн. Детальніше за посиланням. Останній день прийому заяв (пропозицій) – 27 лютого до 18:00 год. Кінцевий термін подання цінових пропозицій – 27 лютого до 20:00 год. «Земельні електронні аукціони відкривають аграріям нові можливості для розширення власних земельних банків через оренду комунальної землі. Зараз достатньо відкрити веб-сайт електронної торгової системи та обрати лот, що цікавить. Система покаже дату проведення торгів, початкову ціну лоту, організатора та контакти особи, відповідальної за лот-ділянку», - зазначила директор департаменту агропромислового розвитку облдержадміністрації Тетяна Гетьман.
Відомості про нормативну грошову оцінку земель Львівщини внесли до Державного земельного кадастру
26 січня 2022
Торік внесли відомості до Державного земельного кадастру про нормативну грошову оцінку земель 197 населених пунктів Львівської області. Як інформує Головне управління Держгеокадастру у Львівській області, також, у 2021 році землевпорядники організували та завершили роботи з коригування (оновлення) нормативної грошової оцінки земель 287 населених пунктів Львівської області. Ці роботи здійснюються за підтримки Львівської облдержадміністрації при взаємодії з місцевими радами. "Щорічно наші працівники організовують роботи з оновлення нормативної грошової оцінки земель населених пунктів Львівщини, проводять заходи з підготовки землевпорядної документації. Ця робота координується та здійснюється фахівцями Держгеокадастру в інтересах громад, адже після оновлення нормативної грошової оцінки земель зростають надходження до місцевих бюджетів, одночасно зростає спроможність громад у вирішенні питань їх подальшого розвитку",- відзначає Андрій Кавецький, начальник Головного управління Держгеокадастру у Львівській області. Нормативна грошова оцінка земель є необхідною для визначення розміру державного мита при оформленні успадкування, дарування та міни земельних ділянок, що перебувають у власності, розміру земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, що передаються в оренду. Згідно з чинним законодавством нормативна грошова оцінка земель населених пунктів потребує оновлення кожні 5-7 років. «Проведення нормативної грошової оцінки має не тільки регуляторний характер стосовно покращення земельних відносин, а й значну соціально-економічну площину. Адже за рахунок збільшення надходжень від плати за землю у територіальних громадах появиться можливість покращити соціально-економічний стан населених пунктів, сприяти виконанню регіональних програм розвитку адміністративно-територіальних одиниць тощо», - зазначає Тетяна Гетьман, директор департаменту агропромислового розвитку Львівської облдержадміністрації. Для зручності громадян передбачена можливість on-line замовлення витягу про НГО земельної ділянки за допомогою публічної кадастрової карти через офіційний веб-сайт Держгеокадастру (https://map.land.gov.ua/).
Набув чинності закон, що сприятиме розвитку виноградарства та садівництва в Україні
5 січня 2022
Учора, 4 січня, Президент України Володимир Зеленський підписав Закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо стимулювання розвитку виноградарства та садівництва» № 1989-ІХ, ухвалений Верховною Радою України 17 грудня 2021 року. Як зазначив Міністр аграрної політики та продовольства України Роман Лещенко, ухвалення відповідного законодавчого акта - це важливий крок на шляху до відновлення й розвитку галузі, оскільки створюються належні економічні і правові умови для розвитку виноградарства та садівництва в Україні. Зокрема, закон розширює перелік громадян України, які мають право на викуп земельних ділянок державної та комунальної власності для ведення селянського (фермерського) господарства. Так, передбачається викуп земель державної й комунальної власності громадянами, які набули право оренди землі шляхом переоформлення права постійного користування щодо зазначених земельних ділянок до 2016-го, а не до 2010 року, як було раніше. Також з 2024-го року громадяни матимуть право на викуп земель з угіддями, які належать до багаторічних насаджень, якщо такі особи не менше трьох років вирощують на вказаних земельних ділянках багаторічні насадження (плодові, ягідні, горіхоплідні рослини, виноград). Крім того, законом вносяться зміни до Земельного кодексу України та Закону України «Про оренду землі», щодо встановлення мінімального строку у 25 років для користування земельними ділянками під виноградниками або для їх закладання. Також врегульовуються питання відшкодування користувачу його витрат, здійсненних на закладення (посадку) та/або догляд за виноградниками, а також завданих збитків у разі дострокового припинення права користування земельною ділянкою. "Зміни в законодавстві створюють ще більше умов для ефективного ведення бізнесу з садівництва та виноградарства. Інвестиції в цей бізнес доволі великі та довгоокупні. Наприклад, інтенсивний яблуневий сад вступає в повне плодоношення лише на 5 рік після закладання і може плодити понад 15 років. Тому вкрай важливо для інвесторів мати можливість впроваджувати цей бізнес на власних земельних ділянках або, принаймні, мати гарантію у вигляді довготривалої оренди цих ділянок", - наголосила директорка департаменту агропромислового розвитку Львівської ОДА Тетяна Гетьман. Цей закон створить сприятливі умови для розвитку виноградарства та садівництва в Україні, що стимулюватиме розширення діяльності наявних та появу нових господарств, а також збільшення зайнятості сільського населення. Це також підвищить забезпечення вітчизняною сировиною українських підприємств галузі виноробства та виробників соків, що стане ще одним кроком як у розвитку сільського господарства, так і в забезпеченні продовольчої незалежності держави.
Президент підписав закон, що сприятиме розвитку виноградарства та садівництва в Україні
4 січня 2022
Президент України Володимир Зеленський підписав Закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо стимулювання розвитку виноградарства та садівництва» № 1989-ІХ, який Верховна Рада ухвалила 17 грудня 2021 року. Документ має на меті створення належних економічних і правових умов, сприятливих для розвитку виноградарства та садівництва в Україні. Закон розширює перелік громадян України, які мають право на викуп земельних ділянок державної та комунальної власності для ведення селянського (фермерського) господарства. Так, передбачається викуп земель державної й комунальної власності громадянами, які набули право оренди землі шляхом переоформлення права постійного користування щодо зазначених земельних ділянок до 2016-го, а не до 2010 року, як було раніше. Згідно з документом, з 2024-го громадяни також матимуть право на викуп земель з угіддями, які належать до багаторічних насаджень, якщо такі особи не менше трьох років вирощують на вказаних земельних ділянках багаторічні насадження (плодові, ягідні, горіхоплідні рослини, виноград). Крім того, встановлюється строк для земельних ділянок сільськогосподарського призначення, переданих в оренду для закладання та/або вирощування багаторічних насаджень (плодових, ягідних, горіхоплідних, винограду), який не може бути меншим за 25 років. Також законом передбачено, що у разі розірвання договору оренди землі з ініціативи орендодавця (крім випадків розірвання договору у зв'язку з неналежним виконанням орендарем своїх обов'язків) орендар має право на відшкодування витрат на поліпшення орендованої земельної ділянки, здійснених за згодою орендодавця, та збитків, завданих через розірвання договору. Цей закон створить сприятливі умови для розвитку виноградарства та садівництва в Україні, що стимулюватиме розширення діяльності наявних та появу нових господарств, а також збільшення зайнятості сільського населення. Це також підвищить забезпечення вітчизняною сировиною українських підприємств галузі виноробства та виробників соків, що стане ще одним кроком як у розвитку сільського господарства, так і в забезпеченні продовольчої незалежності держави.
Уряд спростив та уніфікував нормативно-грошову оцінку земель
20 грудня 2021
Кабінет Міністрів України прийняв нову постанову «Про затвердження методики нормативної грошової оцінки земельних ділянок». Вона передбачає спрощення та уніфікацію нормативно грошової оцінки земель. “Органи місцевого самоврядування, аграрії, промисловці, добре знають як багато економічних питань пов’язані з НГО земельних ділянок, адже без неї не можна ні сплатити плату за землю, ні продати майно, ні здати його в оренду. Тому ця постанова є важливим документом у реалізації проведення повномасштабного НГО всіх земель”, - каже в.о. начальника відділу регулювання земельних відносин Львівської ОДА Тетяна Стара. Нормативно грошова оцінка земель тепер визначатиметься так: площа земельної ділянки, що підлягає оцінці, множиться на чітко визначений норматив капіталізованого рентного доходу та коефіцієнти, які залежать від розташування, призначення та якості земельного активу, зокрема: наскільки близько земельна ділянка розташована до великих міст чи курортно-рекреаційних об'єктів; яке її цільове призначення; чи є вплив радіаційного забруднення; які регіональні та зональні фактори її місця розташування. “Раніше одночасно існували три різні методики оцінки земель. Відповідно, громади повинні були розробляти й затверджувати три різних види технічної документації. В результаті показники оцінки сусідніх ділянок могли дуже відрізнялися між собою. А тепер проведення оцінки земель звели в одну методику. Крім того, рада окремої територіальної громади зможе затвердити НГО відразу для всіх земельних ділянок усіх категорій та форм власності та одразу на всю територію громади”, — коментує директорка департаменту архітектури та розвитку містобудування Львівської ОДА Олена Василько. Результати оцінки земель одразу по всій громаді потраплятимуть до Державного земельного кадастру і кожний охочий зможе отримати витяг про оцінку своєї земельної ділянки швидко та без окремого, додаткового розроблення технічної документації з нормативно грошової оцінки земельної ділянки. https://ips.ligazakon.net/document/view/kp211147?utm_source=biz.ligazakon.net&utm_medium=news&utm_content=bizpress01
Громадам області допоможуть продавати землю через «Прозорро. Продажі»
13 грудня 2021
Сьогодні, 13 грудня, голова Львівської облдержадміністрації Максим Козицький та директор держпідприємства «Прозорро. Продажі» Олексій Соболев підписали Меморандум про співпрацю. Документ покликаний сприяти процесам прозорої та ефективної системи реалізації комунальних активів територіальних громад області. Йдеться про продаж об'єктів малої приватизації, здачу в оренду майна та земельних ділянок через прозорі електронні аукціони у системі «Прозорро. Продажі». Відтак, у межах співпраці з Львівською облдержадміністрацією, експерти держпідприємства «Прозорро.Продажі» ділитимуться знаннями та досвідом, зокрема щодо особливостей продажу та оренди землі через прозорі аукціони. Вже сьогодні проведуть таке навчання для представників громад області. Надалі очне навчання підсилять за допомогою онлайн сервісів. «У жовтні набула чинності Урядова постанова, яка запустила ринок оренди та продажу державної та комунальної землі через систему «Прозорро.Продажі». Прозорий ринок землі працює більш ніж два місяці і ми бачимо, хто найбільше чекав цієї можливості. Це – громади, адже саме органи місцевого самоврядування найактивніше оголошують аукціони. До слова, саме Львівська область увійшла до топ-5 областей в Україні, які найактивніше оголошують земельні аукціони, що вчергове підкреслює актуальність нашої співпраці з «Прозорро. Продажі». Громадам, особливо нещодавно створеним, важливо знати та розуміти механізми прозорого користування земельними ресурсами», - зазначив Максим Козицький. Як розповів Олексій Соболев сьогодні багато учасників приходять на аукціони, конкуренція є досить високою, публічність і прозорість інтернет платформи дозволяє отримати максимум інформації, навіть по проблемних об’єктах. «Це найбільш популярний інструмент, з тих, які ми запускали»,- зазначив він. Так, в системі «Прозорро.Продажі» вже оголосили понад 1750 аукціонів із продажу та оренди землі загальною вартістю на понад пів мільярда гривень. Загальна площа земельних ділянок, виставлених на торги — 8,5 тисяч гектарів. Довідково: ДП «Прозорро.Продажі» – підприємство утворене з метою здійснення консультаційної та підприємницької діяльності, спрямованої на забезпечення функціонування, обслуговування та розвиток електронної торгової системи, яка забезпечує проведення конкурентних електронних аукціонів з оренди та продажу державного та комунального майна. Завдяки системі Прозорро.Продажі можна швидко, ефективно та із залученням максимальної кількості покупців надавати майно в оренду, продавати та відчужувати його, здавати в оренду земельні ділянки, продавати право на користування надрами, розміщення паркомісць, засобів торгівлі, рекламних площин тощо. При цьому електронна торгова система «Прозорро.Продажі» гарантує безпечність торгів, неможливість втручання в їхній перебіг та рівний доступ кожного учасника до участі в аукціоні. З часу перших торгів у системі, а саме з листопада 2016 року, відбулося понад 66 тисяч успішних аукціонів. У них взяли участь понад 40 тисяч учасників, конкуренція між якими дозволила збільшити ціну на активи в середньому на 33% та принести понад 56,6 млрд гривень до бюджетів різних рівнів.
Уряд схвалив проект Закону України „Про соціальну роботу” у новій редакції
10 грудня 2021
Сьогодні на засіданні Уряд схвалив проект Закону України „Про соціальну роботу” у новій редакції. Метою прийняття законопроекта є забезпечення проведення у територіальних громадах системної та ефективної соціальної роботи з особами / сім’ями, які належать до вразливих груп населення та / або перебувають у складних життєвих обставинах, спрямованої на попередження потрапляння у складні життєві обставини, подолання або мінімізацію їх наслідків. В умовах децентралізації особливої актуальності набуло питання здійснення соціальної роботи в територіальних громадах, адже кількість осіб, які перебувають у складних життєвих обставинах і потребують допомоги щорічно збільшується. Особливо гостро постають питання, хто має безпосередньо здійснювати соціальну роботу, як мають взаємодіяти учасники системи соціальної роботи в нових умовах, як має бути розмежовано повноваження у сфері соціальної роботи, яким чином стимулювати громади до забезпечення соціальної роботи та надання соціальних послуг. Також потребують унормування питання методів і технологій практичної соціальної роботи, які можуть застосовуватись у громаді, уточнення змісту і напрямів соціальної роботи. Новою редакцією закону передбачається: уточнити перелік суб’єктів соціальної роботи; розмежувати повноваження центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування у сфері соціальної роботи; визначити основні рівні, напрямки, методи і технології практичної соціальної роботи; посилити відповідальність за проведення соціальної роботи.
Відтепер земельні ділянки продаватимуть разом із нерухомістю: роз’яснення департаменту АПК
29 жовтня 2021
Від вчора набули чинності нові правила, за якими одночасно з купівлею-продажем нерухомості набувають і право власності на земельну ділянку, на якій розташована споруда відповідно до положень Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо єдиної правової долі земельної ділянки та розміщеного на ній об’єкта нерухомості» від 02.02.2021 № 1174-IX. Інформують у департаменті агропромислового розвитку Львівської облдержадміністрації. Закон встановлює, що при купівлі будь-якого нерухомого майна, а також об'єкта незавершеного будівництва, окрім багатоквартирних будинків, до нового власника одночасно переходить і право на користування земельною ділянкою, на якій розміщено об'єкт нерухомості. Таке право поширюється і на земельні ділянки, що перебувають у постійному користуванні, і на орендовані землі. Також врегулювали низку питань стосовно права на земельні ділянки під об'єктами нерухомості, зокрема, встановлюється обов’язок набувача права власності на будівлю, що розташована на земельній ділянці державної чи комунальної власності, право користування якою не оформлено, протягом 30-денного терміну з дня набуття такого права власності, здійснити відповідні дії для оформлення прав на земельну ділянку. Окрім цього, якщо купується лише частка нерухомого майна, то новий власник має право використовувати необхідну для нього земельну ділянку на підставі домовленості з постійним землекористувачем, право постійного користування при цьому не припиняється. Важливим є те, що не потрібно укладати окремого договору купівлі-продажу земельної ділянки, а достатньо лише угоди про придбання майна, де повинні бути обумовлені й земельні питання. Проте, право власності та/або користування земельною ділянкою у разі набуття прав на об'єкт незавершеного будівництва виникає лише у тому випадку, якщо права на такий об'єкт зареєстровані. «Реалізація цього закону сприятиме правовій визначеності, оскільки надасть змогу встановити процедуру переходу права користування земельною ділянкою у разі набуття права власності на житловий будинок, будівлю або споруду, що розміщені на ній. Також закон захищає права власників та користувачів земельних ділянок, встановлює відповідальність за невиконання вимог щодо прав користування ділянками та скоротить витрати, пов’язані з переоформленням або припиненням орендних правовідносин у сфері землекористування», - зазначила директор департаменту Тетяна Гетьман.
“Якісне розпорядження земельними ресурсами – добробут громад”, - Віталій Загайний
27 жовтня 2021
Сьогодні під головуванням заступника голови Львівської обласної державної адміністрації Віталія Загайного та за участі представників департаменту агропромислового розвитку, департаменту економічної політики облдержадміністрації, Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Львів) відбулась онлайн-нарада для керівників та землевпорядників територіальних громад на тему: «Важливі питання земельного законодавства в контексті розвитку громад». Віталій Загайний наголосив на важливості якісного і законного розпорядження землями, які є у віданні територіальних громад. «Якісне розпорядження земельними ресурсами – добробут громад. Львівська область в порівняні із іншими областями має в половину менший земельний банк сільськогосподарських угідь. Водночас, Львівщина особлива тим, що 39% населення області – сільське населення. З передачею сільськогосподарських земель до відання територіальних громад розширюються можливості громад приймати рішення по управлінню землями на всій території юрисдикції. Відтак, лише якісне розпорядження землями стимулюватиме соціальний і економічний розвиток територій, забезпечить надходження до бюджетів на місцях», - наголосив Віталій Загайний. Також у заході взяв участь голова постійної комісії з питань діяльності агропромислового комплексу, підприємництва та інвестицій Юрій Раделицький, який наголосив на важливості проведення таких заходів, оскільки земельна реформа та обіг (ринок) землі – це одне з найважливіших питань і стосується кожного – від представників органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування до пересічного громадянина та аграрія. «Вдячний громадам за активність. Як бачу, сьогодні зібрались за одними столом професіонали. Спільна з територіальними громадами комунікація щодо ходу земельної реформи і розвитку агропромислового комплексу в рамках цієї реформи - це основне із завдань сьогодення», - зазначив Юрій Раделицький. У своїй доповіді директорка департаменту агропромислового розвитку облдержадміністрації Тетяна Гетьман довела учасникам заходу інформацію про діючий з 1 липня обіг земель сільськогосподарського призначення та його результати. «Відтак, в рамках ринку землі по Україні укладено 33 853 правочини на загальну площу 84,1 тис. га, по Львівщині цей показник складає - 1056 угод на загальну площу 845 га. Однак, що стосується підмораторних земельних ділянок-паїв, то на такі землі укладено лише 168 угод купівлі-продажу, площа проданих паїв складає 198 гектарів. Це доводить, що ринок землі є консервативний, поступовий і неспішний», - зазначила Тетяна Гетьман. Начальник відділу взаємодії з суб’єктами державної реєстрації та підвищення кваліфікації державних реєстраторів Управління державної реєстрації Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Львів) Віталія Шепега проінформувала присутніх щодо порядку використання та передачі в користування неуспадкованих земельних ділянок, орендних правовідносини, зокрема, щодо умов, порядку і поновлення договорів оренди. А також довела до відома норми законодавства щодо державної реєстрації прав власності в Державному реєстрі речових прав на земельні ділянки всіх форм власності. «Земля є життєво необхідним ресурсом, неминуче виникають конфлікти, що пов'язані з земельними відносинами. Тому правильна реєстрація прав - запорука захисту від рейдерства. Відтак, важливою і надалі залишається поінформованість населення щодо актуальних питань у сфері державної реєстрації», - наголосила Віталія Шепега. Заступниця начальника управління - начальниця відділу розвитку аграрної інфраструктури, земельних відносин департаменту агропромислового розвитку облдержадміністрації Тетяна Борушок поінформувала учасників щодо змін чинного земельного законодавства в рамках запровадження ринку землі, зокрема, переважного права на викуп земель сільськогосподарськогопризначення, порядку і умов викупу земель сільськогосподарського призначення громадянами України, яким належить право постійного користування/довічного успадкованого володіння для ведення фермерського господарства. А також наголосила про важливість проведення аудиту та інвентаризації земель сільськогосподарського призначення. «Аби якісно розпоряджатись земельним банком громадам вкрай необхідно провести земельний аудит. Необхідно виявити земельні ділянки, які можуть використовуватися в сільськогосподарському виробництві, але не задіяні, а також ділянки, які використовуються в сільськогосподарському виробництві, але за таке використання не сплачуються податки або ж сплачуються не в повній мірі», - зазначила Тетяна Борушок.
Найбільші платники податку за землю на Львівщині: лідирує «Укрзалізниця»
22 жовтня 2021
Протягом останніх п’яти місяців Львівщина незмінно піднімається в рейтингу областей України за динамікою надходжень до бюджету плати за землю. За цей період область перемістилися з 15-го на 11-те місце. Найбільшими платниками Львівщини за обсягами перерахування податку на землю у січні-вересні цього року є: АТ „Укрзалізниця” – 136 млн грн Нафтогазовидобувне управління „Бориславнафтогаз” – 33 млн грн ПАТ „Миколаївцемент” – 12 млн грн ПАТ „Концерн Галнафтогаз” – 11 млн грн ПрАТ „Львівобленерго” – 10 млн грн Частка вказаних платників у загальних надходженнях плати за землю до місцевих бюджетів Львівщини за 9 місяців становить 20 %.
ВРУ внесла зміни до Закону України «Про альтернативні види палива» щодо розвитку виробництва біометану
21 жовтня 2021
Сьогодні Верховна Рада України у другому читанні та в цілому прийняла Закони України «Про внесення змін до Закону України «Про альтернативні види палива» щодо розвитку виробництва біометану» та «Про енергетичну ефективність». Інформують у департаменті паливно-енергетичного комплексу, енергоефективності та житлово-комунального господарства Львівської ОДА. Перший Закон спрямований на забезпечення можливості верифікації очищеного біогазу (біометану), фізико-технічні характеристики якого мають відповідати вимогам нормативно-правових актів на природний газ, видачі гарантії походження на обсяг такого газу, формування реєстру біометану. Закон передбачає запровадження механізму розвитку ринку біометану, який спрямований на використання можливостей української газотранспортної системи (ГТС), яка пов’язана з ГТС європейських країн, і, в довгостроковій перспективі, фізичний або віртуальний експорт біометану на ринки країни Європейського Союзу, може покращити економічну привабливість виробництва біометану в Україні. Розробка українського реєстру виробництва і використання біометану та співпраця з подібними реєстрами країн Європейського Союзу є потенційною можливістю продажу біометану іншим країнам з обміном гарантій (сертифікатів) його походження. Закон України «Про енергетичну ефективність» передбачає встановлення правових, економічних та організаційних засад діяльності у сфері забезпечення енергетичної ефективності, забезпечення здійснення енергоефективних заходів, які проводитимуться під час виробництва, транспортування, передачі, розподілу, постачання та споживання енергії. Він визначає основні засади державної політики у сфері забезпечення енергетичної ефективності, особливості формування та виконання національних планів дій з енергоефективності, підходи до формування стратегії забезпечення енергетичної ефективності будівель, засади забезпечення економії енергії в будівлях центральних органів виконавчої влади. Законом також визначає: • особливості врахування критеріїв енергоефективності під час здійснення публічних закупівель чи придбання та найму (оренди) будівель органами державної влади, органами місцевого самоврядування та юридичними особами, які забезпечують потреби держави або територіальної громади; • вимоги до екодизайну продуктів, пов’язаних із споживанням енергії; • засади енергетичного аудиту та енергетичного менеджменту; • особливості запровадження інтелектуальних систем обліку; • стимулювання енергоефективності в сфері передачі та розподілу електричної енергії, транспортування та розподілу природного газу; • стимулювання енергоефективності в сфері теплопостачання; • основні засади здійснення енергосервісу; • популяризація та стимулювання підвищення рівня енергоефективності серед споживачів; • відповідальність за порушення законодавства у сфері забезпечення енергетичної ефективності.