Верховна Рада підтримала закон необхідний для стабільної роботи підприємств тепло-, водопостачання
15 липня 2021р, Новини. Прес-служба ОДА, Департамент паливно-енергетичного комплексу, енергоефективності та житлово-комунального господарства
Верховна Рада у другому читанні прийняла законопроєкт № 3508-д «Про заходи, спрямовані на подолання кризових явищ та забезпечення фінансової стабільності на ринку природного газу», яким зокрема пропонується механізм реструктуризації боргів теплокомуненерго за спожитий газ та відшкодування заборгованості з різниці в тарифах.
Вказаний законопроєкт №3508-д є дуже важливим для теплопостачальних організацій, оскільки дозволить пройти стабільно опалювальний сезон. Інформують у департаменті паливно-енергетичного комплексу, енергоефективності та житлово-комунального господарства.
Законопроєктом вноситься низка змін до Законів України «Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення за спожиті енергоносії» та «Про виконавче провадження.
Зокрема, зміни передбачають:
- перенесення розрахункової дати врегулювання заборгованості за спожиті енергоносії з 1 липня 2016 року на 1 червня 2021 року;
- надання можливості підприємствам теплоенергетики реструктуризувати борг за розподіл та транспортування природного газу з наступним списанням нарахованих на нього пені/штрафних санкцій;
- відшкодування заборгованості з різниці в тарифах на теплову енергію, опалення та постачання гарячої води, послуги з централізованого водопостачання, водовідведення, що вироблялися, транспортувалися та постачалися населенню та/або підприємствам централізованого питного водопостачання та водовідведення, що надають послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, що утворилась як до, так і після 1 січня 2016 року (по тепло-, водопостачальних організаціях Львівської області заборгованість з різниці в тарифах складає – 1,6 млрд грн);
- зупинення виконавчих проваджень та заходів з примусового виконання рішень в частині стягнення заборгованості за постачання енергоносіїв, а також розподіл природного газу, зокрема за договорами з НАК «Нафтогаз України» та операторами газорозподільчих мереж.
Слід зауважити, що на сьогодні заборгованість підприємств теплокомуненерго Львівської області перед НАК «Нафтогаз України» сягнула 1,9 млрд гривень.
"Вказана заборгованість виникла не з вини теплопостачальних організацій та відповідно не має джерел погашення. Перекладати її на тарифи майбутніх періодів – безвідповідально перед громадянами", – підсумував директор департаменту паливно-енергетичного комплексу, енергоефективності та житлово-комунального господарства Львівської облдержадміністрації Богдан Кейван.
Упродовж трьох місяців Уряд має привести у відповідність до цього законопроєкту свої підзаконні акти.
Своєю чергою, з метою забезпечення своєчасної організації заходів, для виконання положень законопроекту № 3508-д в частині здійснення відшкодування різниці в тарифах, станом на сьогодні Львівською облдержадміністрацією проводиться робота щодо оновлення складу територіальної комісії з питань узгодження заборгованості з різниці в тарифах.
Довідково:
У Львівській області Територіальна комісія з питань узгодження заборгованості з різниці в тарифах створена відповідно до розпорядження Львівської обласної державної адміністрації від 11.05.2017 № 356/0/5-17.
Новини за темою
Мінагрополітики розробило роз’яснення до Закону про продовольчу безпеку в умовах воєнного стану
8 квітня 2022
Міністерство аграрної політики та продовольства України розробило пам’ятку-роз’яснення до Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо створення умов для забезпечення продовольчої безпеки в умовах воєнного стану» від 24.03.2022№ 2145-ІХ. Про це повідомили в департаменті агропромислового розвитку Львівської обласної військової адміністрації. Закон вводить у законодавство спрощені правові механізми, а саме: - Автоматичне поновлення на 1 рік дії договорів на використання земельних ділянок сільськогосподарського призначення усіх форм власності; - Спрощений порядок передачі в оренду для ведення товарного сільськогосподарського виробництва земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної та комунальної власності органами влади; - Спрощений порядок передачі в оренду для ведення товарного сільськогосподарського виробництва земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної та комунальної власності їх постійними землекористувачами та емфітевтами; - Передачу орендарями та суборендарями прав оренди та суборенди земельних ділянок сільськогосподарського призначення усіх форм власності для ведення сільського господарства; - Порядок державної реєстрації договорів щодо землі. Вартує наголосити, що нові правові норми розраховані на застосування лише у період воєнного часу. Із відновленням мирного життя держава повернеться до звичних процедур регулювання земельних відносин. Також в Мінагрополітики розробили зразки договорів оренди на земельні ділянки сільськогосподарського призначення, завантажити які можна за посиланням. «Щоб швидко залучити вільні площі сільськогосподарських земель, рекомендуємо всім без винятку: аграріям, особистим селянським господарствам, представникам РВА та територіальних громад детально ознайомитись із роз'ясненнями до Закону України про продовольчу безпеку в умовах воєнного стану», - зазначила директор департаменту агропромислового розвитку Львівської обласної військової адміністрації Тетяна Гетьман.
Як діяти у разі відсутності водопостачання: поради епідеміологів
1 квітня 2022
У зв’язку з можливістю відключення централізованого водопостачання виникає необхідність завчасного створення запасів питної та технічної води. В таких випадках органи місцевої влади працюють над забезпеченням населення привізною питною водою. Необхідно стежити за інформацією про місця та графік підвезення питної води. Про це повідомив Львівський обласний центр контролю та профілактики хвороб Міністерства охорони здоров`я України. Потрібно звернути увагу на наступні рекомендації: 1. До отримання інформації про постачання якісної привізної води для пиття можна користуватися тільки добре прокип’яченою або бутильованою водою. 2. Для приготування їжі обов’язково використовуйте перевірену питну воду, застосовуйте термообробку (варіння, смаження, запікання). Овочі та фрукти ретельно мийте кип’яченою водою, потім обдавайте окропом. 3. У разі підозри щодо розвитку ознак інфекційних захворювань або отруєнь (підвищення температури тіла, лихоманка, запаморочення, головний біль, болі у животі, нудота, пронос, нежить, кашель, пожовтіння шкіри, склер очей, висипи на тілі, поява гнійників і т.д.) терміново зверніться за медичною допомогою, не допускайте самолікування. 4. При неможливості використання питної води з систем централізованого водопостачання у населених пунктах, потрібно використовувати питну воду з бюветів та інших джерел нецентралізованого водопостачання (криниць, природних джерел води), пунктів розливу питної води (при їх наявності), фасовану бутильовану воду. 5. Зберігати воду питну потрібно у закритих ємностях. При цьому обов’язково позначити бірками з позначеннями «Вода знезаражена для пиття», «Вода для господарських потреб». Як правило, роблять 2-3-добовий запас. 6. Вода з відкритих водойм використовується тільки для технічних цілей. При відсутності централізованого водопостачання воду з альтернативних джерел перед споживанням та використанням для приготування їжі необхідно очищувати. Способи очищення води: Кип’ятіння є ефективним методом знезаражування води. Воду потрібно кип’ятити не менше 10 хвилин від моменту закипання, так загинуть мікроорганізми, які викликають хвороби. Але навіть при зберіганні її у чистій і добре закритій ємності термін придатності не перевищує однієї доби. Метод фільтрації. Використання побутових фільтрів для очищення води. Також адсорбувати із води деякі органічні сполуки, окисники, неприємний запах та присмак може звичайне активоване вугілля у таблетках. Його краще подрібнити (аби збільшити активну площу) та замотати у марлю чи навіть вату, аби чорний пил не просочився в очищену воду. Занурений у воду «мішечок» краще залишити на цілу ніч для кращого ефекту. Застосування дезінфекційних засобів, які дозволені до використання в Україні для знезараження води (наприклад, «Бланідас 300»,«Госпісепт», тощо). Заморожування. Тут за основу взято іншу властивість води – прагнення будувати ідеальну кристалічну решітку при переході до твердого стану. Наливаєте у ємність води, але не до самого верху і ставите у морозильну камеру на дерев’яну чи картонну підставку. Через певний проміжок часу (орієнтовно кілька годин, залежно від об’єму та потужності морозильної камери), коли приблизно половина води перетвориться в тверду субстанцію, пробиваєте лід зверху і виливаєте «брудний залишок». Розморожену воду бажано випити протягом 10 годин, інакше вона втрачає структуровані корисні властивості. Скачати файл з рекомендаціями у форматі PDF можна за посиланням.
МОЗ публікує рекомендації щодо дій у разі відсутності водопостачання
5 березня 2022
Росія розгорнула терористичні дії проти України. Дії окупантів жорстокі та непередбачувані, тому МОЗ продовжує публікувати інструкції, які можуть врятувати життя. Публікуємо інформацію, що робити при неможливості використання питної води з джерел централізованого водопостачання у населених пунктах. Потрібно використовувати питну воду з бюветів та інших джерел нецентралізованого водопостачання (колодязів, шахтних криниць), пунктів розливу питної води (в тому числі пересувних) при їх наявності, фасовану бутильовану воду та воду в ємностях для індивідуального користування. Зберігати воду питну потрібно у закритих ємностях. При цьому обов'язково позначити бірками з позначеннями «Вода знезаражена для пиття», «Вода для технічних потреб», «Вода для господарських потреб». Як правило, роблять 2-3-добовий запас. Зверніть увагу, що воду з відкритих водойм потрібно використовувати тільки для технічних цілей. Для пиття та приготування їжі воду потрібно кип'ятити. Кип’ятіння є ефективним методом знезаражування води (кип’ятити не менше 10 хвилин від моменту закипання). Але навіть при зберіганні її у чистій і добре закритій ємності термін придатності не перевищує однієї доби. Також нагадуємо телефони рятувальних та аварійних служб: 112 — Єдиний номер виклику всіх служб екстреної допомоги (диспетчер викличе бригаду потрібної служби) 101 — Пожежна служба 102 — Поліція 103 — Швидка медична допомога 104 — Аварійна служба газової мережі 0 800 501 482 — телефон довіри СБУ
Уряд змінив правила надання послуг із централізованого водопостачання та водовідведення
3 лютого 2022
Уряд вніс зміни до правил надання послуг з централізованого водопостачання та водовідведення. Відтак, споживачі зможуть укладати публічні договори приєднання про надання послуг. Ця угода діятиме для тих споживачів, які не обрали жодну форму договору з виконавцем послуги (замість письмової форми). Зазначають у Міністерстві розвитку громад та територій. Запровадження публічних договорів захистить права споживачів, а також гарантуватиме безперебійне надання послуг з водопостачання та водовідведення. Водночас виконавці послуг отримають можливість для стабільної роботи. Укладання відповідних договорів відбувається у такий спосіб: • тексти публічних договорів зі споживачами, які проживають у багатоквартирних будинках, публікуються на сайті органу місцевого самоврядування або виконавця послуг; • договір вважається укладеним, якщо протягом 30 днів з дня опублікування співвласники будинку не уклали інший договір з виконавцем комунальних послуг; • для власника індивідуального будинку такий договір вважається укладеним, якщо упродовж 30 днів з дня опублікування тексту договору він не відмовився від послуги; • для переходу на нові договори наявним споживачам не потрібно надавати жодної додаткової інформації або щось робити. Окрім цього, існує необхідність повного перегляду діючих тарифів на комунальні послуги, а також їх структури, а не коригування окремих складових цих тарифів. Їх застосування можливе тільки за умови укладення з споживачами договорів з урахуванням особливостей, що визначені Законом України «Про житлово-комунальні послуги» від 09.11.2017 №2189-VIII (зі змінами) та вимогами Правил надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення і типових договорів про надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення (затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 05.07.2019 №690). Усі надавачі послуг з тепло-, водопостачання та водовідведення, в яких діючі тарифи встановлені уповноваженими органами до 01.05.2019 року, повинні здійснити перегляд тарифів, відповідно до положень Закону «Про ЖКП», а також Порядків формування тарифів, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.06.2011 №869. «Таким чином, укладати публічні договори приєднання про надання відповідних послуг підприємства зможуть тільки за умови повного перегляду діючих тарифів на комунальні послуги, які повинні бути встановлені уповноваженими органами після набрання чинності Закону «Про ЖКП» починаючи з 01.05.2019 року», – підсумував заступник директора департаменту паливно-енергетичного комплексу, енергоефективності та житлово-комунального господарства облдержадміністрації Петро Назар.
Набув чинності закон, що сприятиме розвитку виноградарства та садівництва в Україні
5 січня 2022
Учора, 4 січня, Президент України Володимир Зеленський підписав Закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо стимулювання розвитку виноградарства та садівництва» № 1989-ІХ, ухвалений Верховною Радою України 17 грудня 2021 року. Як зазначив Міністр аграрної політики та продовольства України Роман Лещенко, ухвалення відповідного законодавчого акта - це важливий крок на шляху до відновлення й розвитку галузі, оскільки створюються належні економічні і правові умови для розвитку виноградарства та садівництва в Україні. Зокрема, закон розширює перелік громадян України, які мають право на викуп земельних ділянок державної та комунальної власності для ведення селянського (фермерського) господарства. Так, передбачається викуп земель державної й комунальної власності громадянами, які набули право оренди землі шляхом переоформлення права постійного користування щодо зазначених земельних ділянок до 2016-го, а не до 2010 року, як було раніше. Також з 2024-го року громадяни матимуть право на викуп земель з угіддями, які належать до багаторічних насаджень, якщо такі особи не менше трьох років вирощують на вказаних земельних ділянках багаторічні насадження (плодові, ягідні, горіхоплідні рослини, виноград). Крім того, законом вносяться зміни до Земельного кодексу України та Закону України «Про оренду землі», щодо встановлення мінімального строку у 25 років для користування земельними ділянками під виноградниками або для їх закладання. Також врегульовуються питання відшкодування користувачу його витрат, здійсненних на закладення (посадку) та/або догляд за виноградниками, а також завданих збитків у разі дострокового припинення права користування земельною ділянкою. "Зміни в законодавстві створюють ще більше умов для ефективного ведення бізнесу з садівництва та виноградарства. Інвестиції в цей бізнес доволі великі та довгоокупні. Наприклад, інтенсивний яблуневий сад вступає в повне плодоношення лише на 5 рік після закладання і може плодити понад 15 років. Тому вкрай важливо для інвесторів мати можливість впроваджувати цей бізнес на власних земельних ділянках або, принаймні, мати гарантію у вигляді довготривалої оренди цих ділянок", - наголосила директорка департаменту агропромислового розвитку Львівської ОДА Тетяна Гетьман. Цей закон створить сприятливі умови для розвитку виноградарства та садівництва в Україні, що стимулюватиме розширення діяльності наявних та появу нових господарств, а також збільшення зайнятості сільського населення. Це також підвищить забезпечення вітчизняною сировиною українських підприємств галузі виноробства та виробників соків, що стане ще одним кроком як у розвитку сільського господарства, так і в забезпеченні продовольчої незалежності держави.
Президент підписав закон, що сприятиме розвитку виноградарства та садівництва в Україні
4 січня 2022
Президент України Володимир Зеленський підписав Закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо стимулювання розвитку виноградарства та садівництва» № 1989-ІХ, який Верховна Рада ухвалила 17 грудня 2021 року. Документ має на меті створення належних економічних і правових умов, сприятливих для розвитку виноградарства та садівництва в Україні. Закон розширює перелік громадян України, які мають право на викуп земельних ділянок державної та комунальної власності для ведення селянського (фермерського) господарства. Так, передбачається викуп земель державної й комунальної власності громадянами, які набули право оренди землі шляхом переоформлення права постійного користування щодо зазначених земельних ділянок до 2016-го, а не до 2010 року, як було раніше. Згідно з документом, з 2024-го громадяни також матимуть право на викуп земель з угіддями, які належать до багаторічних насаджень, якщо такі особи не менше трьох років вирощують на вказаних земельних ділянках багаторічні насадження (плодові, ягідні, горіхоплідні рослини, виноград). Крім того, встановлюється строк для земельних ділянок сільськогосподарського призначення, переданих в оренду для закладання та/або вирощування багаторічних насаджень (плодових, ягідних, горіхоплідних, винограду), який не може бути меншим за 25 років. Також законом передбачено, що у разі розірвання договору оренди землі з ініціативи орендодавця (крім випадків розірвання договору у зв'язку з неналежним виконанням орендарем своїх обов'язків) орендар має право на відшкодування витрат на поліпшення орендованої земельної ділянки, здійснених за згодою орендодавця, та збитків, завданих через розірвання договору. Цей закон створить сприятливі умови для розвитку виноградарства та садівництва в Україні, що стимулюватиме розширення діяльності наявних та появу нових господарств, а також збільшення зайнятості сільського населення. Це також підвищить забезпечення вітчизняною сировиною українських підприємств галузі виноробства та виробників соків, що стане ще одним кроком як у розвитку сільського господарства, так і в забезпеченні продовольчої незалежності держави.
Уряд схвалив проект Закону України „Про соціальну роботу” у новій редакції
10 грудня 2021
Сьогодні на засіданні Уряд схвалив проект Закону України „Про соціальну роботу” у новій редакції. Метою прийняття законопроекта є забезпечення проведення у територіальних громадах системної та ефективної соціальної роботи з особами / сім’ями, які належать до вразливих груп населення та / або перебувають у складних життєвих обставинах, спрямованої на попередження потрапляння у складні життєві обставини, подолання або мінімізацію їх наслідків. В умовах децентралізації особливої актуальності набуло питання здійснення соціальної роботи в територіальних громадах, адже кількість осіб, які перебувають у складних життєвих обставинах і потребують допомоги щорічно збільшується. Особливо гостро постають питання, хто має безпосередньо здійснювати соціальну роботу, як мають взаємодіяти учасники системи соціальної роботи в нових умовах, як має бути розмежовано повноваження у сфері соціальної роботи, яким чином стимулювати громади до забезпечення соціальної роботи та надання соціальних послуг. Також потребують унормування питання методів і технологій практичної соціальної роботи, які можуть застосовуватись у громаді, уточнення змісту і напрямів соціальної роботи. Новою редакцією закону передбачається: уточнити перелік суб’єктів соціальної роботи; розмежувати повноваження центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування у сфері соціальної роботи; визначити основні рівні, напрямки, методи і технології практичної соціальної роботи; посилити відповідальність за проведення соціальної роботи.
Борислав і Східниця підписали угоду про водопостачання
29 жовтня 2021
Після кількох місяців суперечок Борислав та Східниця уклали угоду на водопостачання терміном до 31 січня 2022 року з можливістю пролонгації. Відповідно, Східницька селищна рада у найкоротший термін має зібратися на позачергову сесію та перебрати водопровідні мережі на баланс свого комунального підприємства «Оазис Карпат». Ціна води не змінюється і залишається на рівні трохи більше 14 грн/м3. Найбільша проблема з підписанням угоди про водопостачання з Борислава до Східниці полягала у тому, що остання відмовилася приймати на баланс свого комунального підприємства водопровідні мережі, які раніше належали комунальному підприємству Борислава, через їхню зношеність, та вимагала компенсувати фінансово їхній ремонт. Через конфлікт, гірське курортне селище залишилося без збалансованого централізованого водопостачання майже на весь липень. Останній тимчасовий договір на постачання води, за посередництва ЛОДА, міста підписали на початку серпня. А його термін збіг наприкінці літа. “Ми виступили посередниками у переговорах на початку серпня. Провели низку нарад з керівниками територій та представниками комунальних установ обох міст. Східниця є курортним містечком, яке розвивається, жителі, підприємці і туристи не мають страждати через незмогу керівництва двох громад домовитися про насущну потребу у воді», - каже перший заступник голови Львівської ОДА Андрій Годик. На початку жовтня під час ще однієї наради в облдержадміністрації представники Борислава та Східниці домовилися підписати нову тимчасову угоду щодо оплати послуг з водопостачання отриманих з 30 липня цього року між комунальними установами «Вододар» (м. Борислав) та «Оазис Карпат» (смт Східниця) до 11 жовтня. А постійний договір про водопостачання для Східниці комунальні підприємства обох міст планували підписати у третій декаді жовтня.
ВРУ внесла зміни до Закону України «Про альтернативні види палива» щодо розвитку виробництва біометану
21 жовтня 2021
Сьогодні Верховна Рада України у другому читанні та в цілому прийняла Закони України «Про внесення змін до Закону України «Про альтернативні види палива» щодо розвитку виробництва біометану» та «Про енергетичну ефективність». Інформують у департаменті паливно-енергетичного комплексу, енергоефективності та житлово-комунального господарства Львівської ОДА. Перший Закон спрямований на забезпечення можливості верифікації очищеного біогазу (біометану), фізико-технічні характеристики якого мають відповідати вимогам нормативно-правових актів на природний газ, видачі гарантії походження на обсяг такого газу, формування реєстру біометану. Закон передбачає запровадження механізму розвитку ринку біометану, який спрямований на використання можливостей української газотранспортної системи (ГТС), яка пов’язана з ГТС європейських країн, і, в довгостроковій перспективі, фізичний або віртуальний експорт біометану на ринки країни Європейського Союзу, може покращити економічну привабливість виробництва біометану в Україні. Розробка українського реєстру виробництва і використання біометану та співпраця з подібними реєстрами країн Європейського Союзу є потенційною можливістю продажу біометану іншим країнам з обміном гарантій (сертифікатів) його походження. Закон України «Про енергетичну ефективність» передбачає встановлення правових, економічних та організаційних засад діяльності у сфері забезпечення енергетичної ефективності, забезпечення здійснення енергоефективних заходів, які проводитимуться під час виробництва, транспортування, передачі, розподілу, постачання та споживання енергії. Він визначає основні засади державної політики у сфері забезпечення енергетичної ефективності, особливості формування та виконання національних планів дій з енергоефективності, підходи до формування стратегії забезпечення енергетичної ефективності будівель, засади забезпечення економії енергії в будівлях центральних органів виконавчої влади. Законом також визначає: • особливості врахування критеріїв енергоефективності під час здійснення публічних закупівель чи придбання та найму (оренди) будівель органами державної влади, органами місцевого самоврядування та юридичними особами, які забезпечують потреби держави або територіальної громади; • вимоги до екодизайну продуктів, пов’язаних із споживанням енергії; • засади енергетичного аудиту та енергетичного менеджменту; • особливості запровадження інтелектуальних систем обліку; • стимулювання енергоефективності в сфері передачі та розподілу електричної енергії, транспортування та розподілу природного газу; • стимулювання енергоефективності в сфері теплопостачання; • основні засади здійснення енергосервісу; • популяризація та стимулювання підвищення рівня енергоефективності серед споживачів; • відповідальність за порушення законодавства у сфері забезпечення енергетичної ефективності.
Борислав відновить подачу води у Східницю
8 жовтня 2021
Між Східницею і Бориславом вже упродовж тривалого часу виникають непорозуміння щодо збалансованого централізованого водопостачання гірського селища. Так, останній тимчасовий договір на подачу води підписали ще на початку серпня. Його термін закінчився вкінці літа і досі сторони не досягнули компромісу щодо підписання нової довготривалої угоди на подачу води. Сьогодні проблемне питання подачі води до Східниці розглянули в межах наради з керівниками територій та представниками комунальних установ міст. «Неможливість керівників територій дійти згоди не має впливати на якість життя мешканців на цих територіях. Насамперед для нас важливі інтереси людей. Відтак, має бути чітко окреслений подальший план дій та підписаний постійний договір між громадами»,- зазначив перший заступник голови Львівської ОДА Андрій Годик. За підсумками зустрічі, сторони погодили, що нову тимчасову угоду щодо оплати послуг з водопостачання отриманих з 30 липня цього року комунальні установи «Вододар» (м. Борислав) та «Оазис Карпат» (смт Східниця) підпишуть до 11 жовтня. Відтак, Східниця має оплатити послуги за водопостачання за серпень та вересень. До 13.10.2021 водопостачання має бути відновлене в повному обсязі. А вже договір про надання послуг з водопостачання для Східниці комунальні підприємства планують підписати до 20 жовтня.
Місцева влада має скористатися наданими їй інструментами для стримування вартості послуг теплопостачання, — Денис Шмигаль
4 серпня 2021
Місцевій владі варто скористатися пропозицією Національної акціонерної компанії «Нафтогаз України» та забезпечити укладання комунальними тепловиробниками контрактів на закупівлю газу за фіксованою річною ціною. Про це заявив Прем’єр-міністр України Денис Шмигаль на засіданні Уряду 4 серпня. «Місцеві керівники тепер фактично визначають, які суми люди отримують за гарячу воду та тепло у своїх платіжках. Тому закликаю комунальні підприємства, якими опікується місцева влада, переходити на трирічний контракт із НАК «Нафтогаз України», у якому передбачена ціна 7,42 грн за куб. м (з ПДВ). Така ціна діятиме цілий рік, незалежно від коливань на газових ринках», — сказав він. Прем’єр-міністр підкреслив, що ціни на газ у Європі та світі перебувають на одній із найвищих позначок за останні 10 років. «Правильне управління підприємствами теплопостачання з боку місцевих керівників — це питання не лише енергетичної безпеки, а також соціальної підтримки громадян, які отримуватимуть менші платіжки», — підсумував Денис Шмигаль.
Закон про розвиток інституту старост: основні положення
2 серпня 2021
29 липня Президент України підписав Закон «Про внесення змін до деяких законів України щодо розвитку інституту старост» (законопроєкт №4535), який парламент ухвалив 14 липня 2021 року. Документ спрямований на посилення інституту старост та розвиток механізмів громадської участі в процесах прийняття рішень місцевою владою. Зокрема, Закон врегульовує питання затвердження кандидатури старост, порядок створення старостинських округів, затвердження радою громади положень про старосту, суміщення посади старости тощо. Відповідно до положень Закону, перед внесенням кандидатури старости на розгляд ради громади, яка його затверджує, обов’язковим є проведення громадського обговорення з мешканцями відповідного старостинського округу. Кандидатура старости вважається погодженою, якщо в результаті громадського обговорення отримала підтримку не менше 7-20% голосів, залежно від кількості жителів відповідного старостинського округу. Закон визначає, що відтепер входження старости до складу виконавчого комітету ради громади вже не буде обов’язковим. Проте, він матиме гарантоване право на участь та виступ на пленарних засіданнях ради громади, засіданнях її постійних комісій та виконавчого комітету з питань, що стосуються інтересів жителів відповідного старостинського округу. За словами директора департаменту економічної політики ЛОДА Степана Куйбіди інститут старост є важливим елементом реформи децентралізації та територіальної організації влади в Україні, адже староста є першою ланкою представлення інтересів мешканців ввіреного йому старостинського округу у місцевих органах влади. Місцеві ради уповноважуватимуть старост надавати необхідні адміністративні послуги в окрузі. «Тому підписання Президентом відповідного Закону є логічним та важливим кроком до подальшого впровадження і успішного завершення реформи децентралізації влади» – зазначив Степан Куйбіда. Законопроект готували Мінрегіон та Комітет Верховної Ради України з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування з залученням асоціацій органів місцевого самоврядування та експертів.