Понад третина шкіл області навчається в очному форматі
Кількість шкіл, що досягла необхідного рівня вакцинації колективу, за останні дні зросла на 7%.
Про це сьогодні під час брифінгу розповів директор департаменту освіти і науки Львівської ОДА Олег Паска. Найкраща ситуація із вакцинацією педагогів у спеціальних школах.
«Якщо говорити про спеціальні заклади освіти, до яких нема таких вимог, 50% наших закладів досягли цього показника вакцинації. Середній показник вакцинованих працівників у таких закладах становить 73%. Наступного тижня, гадаю, ми досягнемо 100% у закладах спеціальної освіти», - розповів Олег Паска.
Кількість вакцинованих педагогів за останні дні також зросла - на 4 %. Повністю вакцинованими є 38% освітян, однією дозою - 51%.
«Якщо збережеться така динаміка вакцинації, Львівщина зможе вийти із дистанційного навчання за 10 днів. Такі темпи область набрала, головним чином, за рахунок Львова, оскільки третина всіх педагогів області живе та працює у Львові. Школи Львова зараз працюють в очному форматі: тут про інтереси учня подбали в інший спосіб. Попри те, що кілька днів будуть невеликі проблеми, очне навчання все ж збережеться. За кілька днів ця ситуація врегулюється», - наголосив Олег Паска.
Зазначимо, станом на сьогодні у в очному форматі працюють 366 школи області, що становить 32%.
Новини за темою
«У «жовтій» зоні продовжують діяти обмеження для невакцинованих», – Олег Когут
4 січня 2022
Обмежувальні заходи, які діяли під час перебування Львівщини в «червоній зоні епіднебезпеки, діють і зараз під час «жовтої» зони. Тому люди без хоча би однієї дози вакцини не зможуть потрапити в заклади громадського харчування, відвідувати громадські заходи тощо. Про це на брифінгу щодо епідситуації на Львівщині наголосив регіональний координатор з питань вакцинації від коронавірусної інфекції у Львівській області Олег Когут. «Для роботи та відвідування закладів у «жовтій» зоні достатньо отримати хоча б одне щеплення та мати хоча б «жовтий» внутрішній COVID-сертифікат або тимчасово довідку 063-О, видану лікарем, який проводив щеплення. Також за рекомендацією МОЗ можуть бути негативний результат ПЛР або експрес-тесту на визначення антигена (чинний 72 години), чи сертифікат про одужання від COVID-19 (чинний 105 днів із дати встановлення діагнозу). Наголошуємо, що вакцинація – це єдиний специфічний і найдієвіший метод захисту. І не зважаючи на святковий період, не можна нехтувати своєю безпекою. Усіх вакцин в області є достатньо і будь-якою з них можна провакцинуватися», – зазначив Олег Когут. Окрім того, він також розповів, що у багатьох країнах Європи зараз фіксують зростання захворювань на коронавірус, викликаних, в тому числі штамом «Омікрон». «Як показує попередній досвід, до нас це може дійти за три-чотири тижні. Так, клінічна картина хвороби при «Омікроні» не така важка, як, наприклад, при штамі «Дельта», але «Омікрон» більш заразний, тому, відповідно, швидше поширюється», – додав Олег Когут. Детальніше про обмеження під час «жовтого» рівня епіднебезпеки – за посиланням.
«На наших очах народжується зовсім інша модель освіти, і це завдяки пандемії», - Маргарита Носкова
14 грудня 2021
Майже два роки система освіти періодично змінює формат навчання, і вже майже стільки ж часу педагогів навчають проводити уроки віддалено. До кінця цього року у Центрі інноваційних освітніх технологій Національного університету «Львівська політехніка» навчання за регіональними проєктами з формування цифрової компетентності та опановування дистанційними платформами звершать понад дві тисяч освітян. Як відбувається навчання, наскільки охоче вчителі зголошуються до подібного підвищення кваліфікації та які зміни очікують на систему освіти – у розмові із директоркою Центру інноваційних освітніх технологій Навчально-наукового інституту права, психології та інноваційної освіти «Львівської політехніки» Маргаритою Носковою. - Цього року у Програмі розвитку освіти Львівської області закладено кошти на підвищення цифрових навичок педагогів. Як відбувається навчання? - Ми продовжуємо цього року навчання за вдома програмами: перша покликана формувати навички організації навчання у єдиному е-сердовищі закладу освіти з використанням дистанційних платформ і це пілотний проєкт для 100 закладів освіти області із розгортання освітнього середовища на базі Moоdle, проєкт має назву «Moodle – це про100!». Друга програма – спрямована на поглиблення цифрових компетентностей педагогів для якісної організації дистанційного та змішаного навчання. Ці проєкти реалізовуються на умовах співфінансування із громадами. Подібне навчання було започатковано торік, і частина педагогів вже отримали базові знання та навички. Є замовлення від багатьох територіальних громад, тож до кінця року ми проводимо таке навчання. У межах пілотного проєкту «Moоdle -це про100!» навчання триває від червня. За іншим проєктом навчання розпочали лише в серпні. - «Moоdle - це про100» передбачав розгортання платформи для сотні шкіл області. Чи вдалось досягти цього показника? - Так, вдалось. Проєкт реалізується для закладів загальної середньої освіти та професійно-технічних закладів, він розрахований на 5 років. За задумом, щороку ми будемо створювати у 100 закладах освіти області єдине е-середовище на базі дистанційної платформи Moоdle та навчати працювати у ньому педагогів. За цей час до проєкту долучилась понад сотня закладів: 24 заклади профтехосвіти та більше ніж дев'ять десятків шкіл. Приємно, що до навчання зголошувались вчителі шкіл, що різняться за кількістю учнів і за місцем знаходження, тобто це і великі львівські школи із контингентом більше тисячі школярів, і малокомплектні віддалені школи із невеликою кількістю дітей. - На яких умовах до проєкту долучались заклади освіти? - Головною умовою участі у проєкті є добровільність. Заклад освіти повинен сам виявити бажання будувати своє е-середовище для навчання на базі Moоdle. Якщо таке бажання є, заклад просто повинен зареєструватись (заповнити форму). Всі технічні роботи з розгортання, налаштування та хостингу дистанційної платформи Moоdle для закладу освіти є безкоштовними. Усі витрати бере на себе область, а от навчання адміністратора та педагогів здійснюється на умовах співфінансування ТГ чи самого закладу та області. За таких умов зростає відповідальність та формується чітке замовлення відповідно до можливостей і потреб. Хоча, звичайно, досвід цьогорічного пілотування показав доцільність дещо змінити формат співфінансування та, так би мовити, змістити акценти. - Хто уже пройшов навчання і чого навчився? - Ми уже завершуємо базове навчання щодо адміністрування платформи Moоdle у закладі освіти, таке навчання пройшли понад 150 людей. А на курс з основ створення дистанційного курсу на платформі та наповненню й організації уроків маємо замовлення для понад 900 осіб. До кінця року ми його виконаємо, але замовлення й досі приходять. В Центрі ми розробили комплексну двоетапну програму підготовки педагогів та адміністраторів, яка включає формування базових знань та навичок та подальше їх вдосконалення. Зараз переважно ми навчаємо педагогів за програмами курсів базового рівня, однак, є заклади освіти, педагоги яких пройшли навчання в червні, на початку осені вдалось успішно розпочати роботу на дистанційній платформі та для них, відповідно до оформленого замовлення, ми розпочали навчання другого етапу. Загалом тільки в межах проєкту «Moodle – це про100!» навчання у Центрі інноваційних освітніх технологій пройдуть 2114 педагогів області. Загалом до кінця 2021 року навчання на базовому рівні пройдуть 1503 педагоги: 125 керівників закладів освіти здобудуть навички керування навчальним процесом з використанням даних дистанційної платформи Moоdle, 950 педагогів оволодіють базовими навичками створення та наповнення дистанційного курсу та проведення віддаленого уроку, також буде підготовлено 158 шкільних адміністраторів платформи Moоdle, 270 педагогів познайомляться з моделями змішаного навчання. В межах базового навчання 296 педагогів навчаться створювати тести на Moоdle та взаємодіяти між собою. Також 315 педагогів вдосконалять свої навички роботи з Moоdle на курсах другого етапу навчання, 259 з них пройдуть відповідний курс для вчителів, 56 – для адміністраторів платформи. - Тобто працювати із платформою навчають адміністраторів, вчителів та директорів? - Так, директори також пройшли навчання. Навчання для керівників закладів передбачає базові навички з використання платформи. Плануємо формувати їх за фаховими прив’язками. Функції керівника на платформі інші, ніж у вчителя, з врахуванням цього ми організовуємо їм навчання. На старті мають бути базові навички та можливість адміністрування, а на другому етапі ми навчаємо і виокремлювати категорії. Керівників, які здійснюватимуть аналітику, моніторити якість організаційної роботи, правильно формулювати запити та опрацьовувати інформацію, треба навчити це робити. Директор також має будувати структуру навчання суто під свою школу. Адже школи, де навчаються 1000 учнів відрізняються від шкіл, де є 100 учнів. - Чи платформою можуть користуватись початкові класи? - Так, звичайно, можуть. Для цього треба підготувати вчителів. Платформа може стати надійним помічником у проведені уроків змішаного та очного навчання. Окремо ми готуємо вчителів початкової школи на курсі з організації змішаного навчання. Цей курс дуже популярний, майже 400 людей записалось на нього, і це не тільки учасники проєкту. Думаю, що цей курс ми будемо моделювати й на інші класи, тим більше, що на нього активно записуються вчителі базової та старшої школи. В теперішніх умовах очне, дистанційне і змішане навчання мають використовуватись паралельно в закладі. Проте це робота не одного дня, тож треба чимало часу, щоб всіх вчителів цьому навчити. Перевага нашої області в тому, що ми вчасно зауважили необхідність готувати вчителів до різних форм організації навчання. Тепер також треба вчити ефективно їх поєднувати. Попереду ще дуже багато роботи, але перші результати вже є. - За два роки пандемії якось змінилось бачення вчителями освітнього процесу? - Вчителі почали цікавитись використанням різних онлайн інструментів. Якщо навесні 2020 року все навчання переважно відбувалось в месенджерах, зараз спостерігається тенденція відмовляння від цього. Все більше педагоги використовують онлайн сервіси. Ми підтримуємо те, що вчителі використовують свій акаунт для організації навчання з особистою реєстрацією на різних інтернет сервісах, але це проміжний етап, бо так чи інакше це незручно. У закладі освіти повинно бути дієве та безпечне єдине е-середовище, що об’єднує усіх учасників освітнього процесу та використовує один вхід для доступу до всіх служб. Це наша стратегічна мета, але вона потребує спільних зусиль і співпраці всіх зацікавлених сторін. - Ви згадували про перші результати. Які вони? - Найважливіші зміни – це зміна поглядів. Якщо раніше про Moоdle вчителі нічого не чули та не знали, і тому сприймали його з острогою, то зараз поступово бачать його переваги, а разом з цим розуміють можливості дистанційної платформи. У відгуках вони зазначають, що інструменти Moоdle і його можливості значно ширші, ніж, наприклад, у Google Classroom, а це полегшує роботу вчителя. Очевидна перевага в роботі те, що вчителі розуміють: оптимізація процесу навчання залежить від них. Правильно організований процес і правильно обрані інструменти дають більше можливостей і, як не дивно, звільняють більше часу педагога, автоматизують багато рутинних дій, на які вчитель витрачає левову частину свого часу, як то перевірка контрольних робіт, пересилання навчальних завдань, інструктування, заповнення журналів тощо. Ще одним досягненням, як на мене, стало усвідомлення педагогами відмінностей очного і дистанційного (змішаного) навчання. А значить і підходи мають бути також різні. Навчальний процес можна оптимізувати, він стає доступний - якщо правильно обрати інструменти, і оптимальний - якщо об’єднаний в одному місці. Тому, якщо раніше, до навчання у Центрі, вчителі говорили про недоліки «дистанційки», то тепер бачать переваги та розуміють виклики. - Проєкт «Moodle – це про100!» розрахований на 5 років, отже сто наступних закладів зможуть долучитись до проєкту наступного року? - Проєкт триватиме п’ять років, як і закладено у Програмі розвитку освіти Львівщини. Уже зараз ми маємо запити на участь в проєкті на наступний 2022 рік. Це дуже тішить. Найбільше радує, що спрацьовує так зване «сарафанне радіо»: ті, хто долучились до проєкту та уже почали працювати на платформі, дали рекомендацію іншим, і так з’являються нові запити. Тому треба думати про те, як забезпечити таке навчання педагогам тих громад, які цього найбільш потребують, але не можуть фінансово це забезпечити. Власне, я вже зазначала, що пілотування проєкту дозволило побачити потреби закладів освіти та змінити модель впровадження проєкту. Над цим ми зараз працюємо. - Проєкт базується на основах співфінансування. Це певна гарантія того, що громадам це дійсно потрібно і вони готові на це витрачати власні кошти - Так, прагнення були благі, але все пішло не так гладко, як задумувалось. Можливо, закладати співфінансування від громад у рік, коли громади були утворені, було трохи необачно. Такі витрати просто не були закладені у бюджет. Саме тому заклади освіти багатьох ТГ не змогли долучитись до проєкту у 2021 році. Шкода, що серед них опинились саме ті, яким це було найбільш потрібно. Гадаю, наступного року буде інакше, і громади врахують потребу у такому співфінансуванні. Старт - це найбільш затратний етап в усьому процесі, а далі підтримка і супровід уже не потребують великих фінансових вливань. Тому важлива роль обласного бюджету, адже це не прибутковий проєкт, а просвітницький, який працює на імідж і добробут області. - Чи можна стверджувати, що вже хоч трохи ми просунулись на шляху до якісного дистанційного навчання? - Досвід 2-х пандемічних років показав скільки ще попереду роботи. Її дуже багато. Повинні мінятись не лише школи та навчальні програми, треба вчити вчителів бути гнучкими та вміти адаптовуватись до обставин, у яких ми можемо опинитись. Зміна свідомості вчителя, його ставлення до власного професійного розвитку, його можливостей зараз надзвичайно важливе. Якісь надзвичайні ситуації є завжди: грип, погодні умови тощо. Навчальний процес не може зупинятись, ми мусимо правильно організувати його так, щоб ні школа, ні вчитель не зазнавали труднощів в цьому процесі. Вчитель повинен вміти вчити незалежно від форми навчання – очно, віддалено чи за моделями змішаного навчання, воно повинно бути цікавим для учня та якісним! З часом ми повинні досягнути такого результату, щоб зміна форми навчання для учня чи для вчителя не мали суттєвого значення і не викликало жодних стресів. - Припустімо, всі вчителі уже навчились працювати із платформами для віддаленого навчання. Чи треба навчати цього ще школярів? - Звичайно, треба! Ні вчителів, ні учнів вчитися чи вчити віддалено ніхто не готував. І батьки теперішніх учнів ніколи не вчились у школі дистанційно. Це виклик і стрес для всіх. Участь батьків у навчальному процесі дуже важлива. Часто виникає супротив, не тому що батьки проти навчання, а тому що не знають як собі дати із цим всім раду. Дистанційне навчання вимагає великої долі самодисципліни, але не всі діти готові до самостійності. І це проблема не стільки школи, а саме батьків, які повинні виховувати в дітях потребу у навчанні, пояснювати їм змалечку важливість здобуття знань і, у випадку переходу школи до дистанційного навчання, створити вдома умови для успішного навчання дитини. Школа не може відповідати за все. Ставлення дитини до навчання, бажання та організованість залежать від батьків. - Хто адмініструє платформу у школі? Відомо, що вчителі інформатики часто відмовлялись від такої ролі - Дійсно, часто інформатики не хочуть ставати адміністраторами дистанційних платформ, адже бояться додаткових навантажень, які не будуть оплачуватись, однак потребуватимуть значних зусиль і часу. Тому хочу при нагоді наголосити, що правильно налаштована платформа не потребуватиме значних зусиль, якщо адміністратор буде знати ЩО і ЯК робити. Платформа не є складна, адмініструвати її може не тільки вчитель інформатики, а й впевнений користувач, тому деякі «просунуті» вчителі починають перехоплювати ініціативу. Хоча, суттєву роль тут відіграє і ставлення адміністрації закладу. Саме тому ми організовуємо окремо навчання керівників закладів освіти. Частина завучів і директорів пройшли навчання як вчителі і як адміністратори. Відверто скажу, є кремі директори, які не розуміють принципів роботи платформи та тому їм дуже складно заглиблюватися в цей процес. Ми підготували зараз серію семінарів, одно- і дводенних, які покликані підтримувати й супроводжувати вчителів, адміністраторів і керівників у впровадженні платформи Moоdle. Ці семінари, переважно зорієнтовані на тих, хто пройшов базове навчання і вже розпочав роботу на платформі, тому наступного року, для більшості учасників проєкту вони будуть дуже актуальні та дозволять знайти швидкі відповіді на болючі питання. Треба визнати, що жодні семінари чи курси не розв'язують проблеми адміністрування, якщо це буде додаткове доручення або понаднормова робота вчителя. Школи мають потребу в інженерах – людях, які зможуть займатись усіма технічними нюансами. З кожним роком ця потреба стає нагальною, бо суміщати викладання, адміністрування і супровід дуже непросто. Це проблема чисто фінансова, адже зарплата інженера у закладі освіти не співвідносна з аналогічною посадою на виробництві чи у приватних фірмах. Її треба вирішувати на рівні держави. Тому де-факто вчителі інформатики наразі цим займаються. - І все-таки, чим дистанційне навчання має відрізнятись від того, до якого ми звикли в класі? - Це дуже об’ємне питання. Відповідь на нього вартує окремої розмови. Давайте колись поговоримо про це окремо. Якщо дуже коротко. То зазначу наступне. В основі будь-якого навчання незалежно від форми, кількості учнів чи предмету лежать закони дидактики. Ефективність навчання залежить від способів та методів навчання, професіоналізму вчителя, його вміння зацікавити та повести за собою учнів, його досвіду та особистого портфоліо інструментів, які використовує вчитель, у тому числі цифрових. А от як вчитель це робить, які особливі прийоми та техніки треба використовувати, щоб увага учня під час віддаленого навчання не втрачалась, які моделі та алгоритми навчання задіювати і в яких випадках, що «не працює» в «дистанційці», а що стає особливо дієвим – про все це можемо колись поговорити. - Тотальний онлайн це справді добрий шлях? - Ніхто не говорить працювати постійно в онлайні, але вміти поєднувати різні форми навчання ми зобов’язані. Ми мусимо відповідати викликам сучасності. Якщо весь світ переходить у смартфон, ми маємо дати цей інструмент дітям і зробити його інструментом навчання. В кишені у дітей - цілий комп’ютер з доступом до всього світу. Практично миттєво, в один клік, ми можемо перенести учнів у Лувр чи у джунглі, продемонструвати динамічну 3D модель Сонячної системи, або провести хімічний дослід. Чому ми забороняємо дітям цим користуватись на уроках? Напевне тому, що самі не вміємо. Світ змінюється так само швидко як ковідний штам, але якщо ми все ще сидимо і чекаємо доковідних часів - це омана. Вчитель - це та людина яка зараз працює на майбутнє. Це єдина професія, яка створює якість майбутнього, формуючи свідомість та компетентності майбутнього покоління. І як би пафосно це не звучало, саме від нас, вчителів, залежить яким це майбутнє буде.
В області підбили підсумки обласного конкурсу для вчителів
13 грудня 2021
У Програмі розвитку освіти цьогоріч заклали два конкурси для вчителів. Один із них - «Дидактичне забезпечення змішаного та дистанційного навчання» - завершився сьогодні урочистим нагородженням лауреатів та учасників конкурсу. Конкурс відбувся вперше та був покликаний виявити та поширити кращий досвід використання дидактичних матеріалів для проведення навчання у різних форматах. «Починаючи формувати Програму розвитку освіти, ми намагались всім пояснити, що освіта це не будівля чи парти, це вчителі та учні. Якщо ми не будемо працювати над змістом освіти і навчати вчителів, у нас не буде доброї освіти. Тому у Програмі розвитку ми заклали різні механізми стимулювання вчителів. Щоб ті педагоги, які мають ініціативи, ідеї, напрацювання були вмотивовані. Цього всього без підтримки голови адміністрації ми б не мали. Він довіряє команді департаменту і сприяє всяким нашим починанням, які ми звершуємо разом із вами. Закликаю вас долучатись до різних проектів, адже найголовніше сьогодні – це ідеї», - звернувся до педагогів директор департаменту освіти і науки Олег Паска. Очільник департаменту наголосив, що наступного року конкурсу відбудеться знову та закликав освітян подавати свої напрацювання знову та залучати до конкурсу колег. Конкурс щодо дидактичного забезпечення передбачав три номінації: урок змішаного навчання, урок дистанційного навчання, урок змішаного (дистанційного) навчання для учнів із особливими освітніми потребами. «Цей конкурс ми організували вперше, і звісно він ще потребує вдосконалення. Однак він видався складним і цікавим. Складним тому, що не дуже довго ми працюємо над виробленням навичок навчати дистанційно і ще нема великої кількості нагромаджених напрацювань в цьому напрямку. А цікавим тому, що пізнається багато нового і доводиться навчатись теж все новим і новим речам. Маємо щирі сподівання, що наступного року він буде масштабнішим та ширшим», - розповіла голова конкурсної комісії Ірина Сислюк. На конкурс було подано 30 авторських робіт, серед них 3 колективні. Найбільше робіт подали у номінації «Урок дистанційного навчання». Педагоги представили на розгляд комісії навчальні програми з інформатики, української та англійської мов, а також з підприємницької грамотності, історії України, літератури, фізики тощо. Лауреати та учасники конкурсу отримали дипломи, подяки та грошову винагороду. Дипломи лауреатів із найвищим рейтингом вручили вчительці Доброгостівського ЗЗСО імені Івана Боберського Ірині Шевчук, вчительці Оброшинського ЗЗСО Ірині Багрій, а також команді у складі старшої викладачки ЛОІППО Євгенії Сливки та вчительки ЗЗСО № 68 Львова Галині Ковалишин. «Такий конкурс потрібен, і це беззаперечно. Нікого з нас не вчили навчати в інший спосіб, ніж очно. Наше завдання сприяти ефективному поширенню позитивних практик. Оці кращі приклади, які за задумом мали з'явитись за результатами конкурсу, мають бути прикладом для інших. Створити колекцію робіт, до якої педагоги області можуть звернутися, це наше амбітне завдання на наступний рік. Деякі роботи викликали великі дискусії у членів конкурсної комісії та зумовили розуміння, що треба додавати нові номінації, і ми це зробимо наступного року. Ви здійснили прорив, насмілившись бути першими», - зазначила директор Центру інноваційних освітніх технологій Навчально-наукового інституту права, психології та інноваційної освіти «Львівської політехніки» Маргарита Носкова. На наступний конкурс в Програмі розвитку освіти Львівщини закладуть відповідні кошти, а роботи педагогів формуватимуть у своєрідну базу, якою можна буде користуватись.
Як працюватимуть освітні заклади Львівщини в «жовтій» зоні, - роз’яснення
7 грудня 2021
Якщо в навчальному закладі перебуватиме більше 50-ти осіб на самоізоляції – навчання в школі припинятиметься. «Люди йдуть на самоізоляцію в тих випадках, коли контактували з хворими на коронавірусну інфекцію. Така самоізоляція повинна тривати не менше 14-ти днів. Якщо ознак захворювань не буде, то людина виходить з самоізоляції», - розповів регіональний координатор з питань вакцинації від коронавірусної інфекції на Львівщині Олег Когут. Він також додав, що навчальні заклади працюватимуть в очному форматі, якщо 100% викладацького та обслуговуючого персоналу будуть вакциновані хоча б однією дозою вакцини проти COVID-19. На сьогоднішній день однією дозою викладацького складу провакциновано 82% осіб. Додамо, що за останні тижні на Львівщині спостерігається тенденція до зниження показників захворюваності на COVID-19. Так, за вчорашній день госпіталізували 155 осіб з діагнозом на «ковід» інфекцію. На амбулаторному лікуванні та в стаціонарах області загалом перебуває майже 3,5 тис осіб (1896 - на стаціонарному лікуванні), з яких 190 осіб знаходиться в палатах інтенсивної терапії, з них 76 – на апаратах штучної вентиляції легень (ШВЛ). «Якщо орієнтуватись на загальні показники, які визначають рівень епіднебезпеки, то Львівщина має відносно стабільні показники. Вчора Національна комісія ТЕБ та НС прийняла рішення про переведення 8-ми областей, зокрема, Львівської з «червоної» карантинної зони у «жовту». Але хочу звернути увагу, що це не дає приводу для рослаблення, оскільки до внесених змін Постанови 1236 всі карантинні обмеження, які були в «червоній» зоні, залишаються і в «жовтій», - зазначив Олег Когут. Станом на сьогоднішній день першою дозою вакциновано 46% населення області, 38% пройшли повний курс вакцинації. Нагадаємо, відповідно до нових правил карантину, які діють з вчорашнього дня, 6 грудня, невакцинованих особам не можна відвідувати громадські заклади і в "жовтій" зоні. При виявленні правопорушень штраф складатиме від 17-34 тис гривень. Зазначимо, вчора, 6 грудня, відповідно до змін Постанови №1236, «жовтий» сертифікат має термін дії 30 днів, після чого стане невалідним, якщо вчасно не зробити друге щеплення.
Львівська область переходить на «жовтий» рівень епідеміологічної небезпеки
6 грудня 2021
Відбулось обласне засідання комісії з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій. Згідно з рішенням, на території Львівщини скасовується червоний рівень епідеміологічної безпеки. Натомість з 00:00 год 7 грудня в області діятимуть нові карантинні обмеження, передбачені для «жовтого» рівня. У межах жовтого рівня забороняється: проводити будь-які масові заходи, окрім: тих, що стосуються оцінювання якості освіти (пробного ЗНО, вступних випробувань тощо); офіційних спортивних заходів; матчів командних ігрових видів спорту професійних спортивних клубів без глядачів за умови дотримання протиепідемічних заходів; робота кінотеатрів, театрів чи інших закладів культури; робота закладів громадського харчування (бари, ресторани, кафе), крім адресної доставки та замовлень зі собою; відвідувати заклади освіти. Увага! Заборона не поширюється на здобувачів дошкільної освіти, учнів спеціальних закладів освіти та 1-4 класів, а також закладів освіти, в яких усі працівники мають документ, що підтверджує отримання повного курсу вакцинації; відвідувати спортзали, фітнес-центри, басейни; діяльність закладів, що надають послуги з розміщення (крім готелів, санаторно-курортних закладів, установ і закладів, які надають соціальні послуги); здійснення перевезень пасажирів авіаційним та залізничним транспортом у міжобласному та міжнародному сполученнях без наявності у них (крім осіб, які не досягли 18 років) без відповідних документів про вакцинацію чи одужання. Детальніше читайте тут. На вході до зазначених закладів чи місць проведення заходів мають розмістити повідомлення про максимальну кількість відвідувачів. Обмеження, передбачені жовтим рівнем, не будуть діяти, якщо всі працівники та відвідувачі матимуть один із документів: жовтий (чинний 30 днів) чи зелений COVID-сертифікат; міжнародне свідоцтво про вакцинацію; негативний ПЛР-тест; документ про одужання. Тобто для роботи та відвідування закладів на жовтому рівні достатньо отримати хоча б одне щеплення та мати хоча б «жовтий» внутрішній COVID-сертифікат або тимчасово довідку 063-О, видану лікарем, який проводив щеплення.
Від сьогодні вступили в силу нові карантинні обмеження для невакцинованих громадян – роз’яснення МОЗ
6 грудня 2021
Від сьогодні в Україні діють нові карантинні правила, зокрема, для невакцинованих громадян. Відповідні зміни до Постанови № 1236 уряд вніс 24 листопада. “У першу чергу нові правила торкнуться регіонів, які перебувають на жовтому рівні епіднебезпеки. Тепер відвідувати громадські заклади на жовтому рівні можна буде лише тим людям, які отримали принаймні одне щеплення проти COVID-19 або мають негативний тест чи сертифікат про одужання. Ця ж норма поширюється і на співробітників. Посилення правил для невакцинованих потрібне, щоб зменшити навантаження на лікарів та медичну систему, адже до стаціонарів у більшості потрапляють саме ті пацієнти, які не отримали повного курсу щеплення” – зазначав Віктор Ляшко. Міністр наголосив, що локдаун для невакцинованих вже діє в Чехії, Словаччині та Австрії. Основні зміни до Постанови №1236: Правила адаптивного карантину У межах жовтого рівня заборонено: робота закладів освіти, в яких вакциновано принаймні однією дозою менш як 100% співробітників; проведення масових заходів, за виключенням атестації здобувачів освіти; робота кінотеатрів, театрів та інших закладів культури; робота закладів громадського харчування, окрім замовлень на виніс та доставки; робота спортзалів, басейнів; діяльність закладів із розміщення, окрім готелів, санаторних і соціальних закладів; міжобласні та міжнародні перевезення. Нові норми діють і для зеленого рівня. Зокрема, додалась заборона регулярних та нерегулярних перевезень пасажирів у міському та внутрішньообласному громадському транспорті у кількості більшій, ніж сукупна кількість місць для сидіння та 50% місць для стояння, що передбачена технічною характеристикою транспортного засобу. Ця норма також чинна і на жовтому рівні. Тобто, якщо регіон перебуває на жовтому рівні, то громадський транспорт у конкретному населеному пункті має дотримуватись саме таких правил перевезень. Окрім того, чинними для будь-яких рівнів епіднебезпеки залишаються такі норми: робота закладів освіти, якщо на самоізоляції перебуває більш як 50% здобувачів освіти та співробітників; перебування на вулицях без документів, що посвідчують особу самовільно залишати місце самоізоляції чи обсервації. Ці правила не скасовуються навіть за наявності COVID-документів. Всі інші обмеження, передбачені жовтим рівнем, не будуть діяти, якщо всі працівники та відвідувачі матимуть один із документів: «жовтий» COVID-сертифікат або паперову довідку 063-О (чинні 30 днів); «зелений» COVID-сертифікат (чинний 365 днів); Міжнародне свідоцтво про вакцинацію (чинне 365 днів); іноземний COVID-сертифікат про щеплення вакцинами, дозволеними ВООЗ (чинний 365 днів); негативний результат ПЛР або експрес-тесту на визначення антигена (чинний 72 години). сертифікат про одужання від COVID-19 (чинний 105 днів із дати встановлення діагнозу). Тобто, для роботи та відвідування закладів на жовтому рівні достатньо отримати хоча б одне щеплення та мати хоча б «жовтий» внутрішній COVID-сертифікат або тимчасову довідку 063-О, видану сімейним лікарем або лікарем, який проводив щеплення. Термін дії “жовтого” сертифіката зменшили до 30 днів. Раніше він був чинним 120 днів. Нагадаємо, що мінімально можливі інтервали між дозами вакцин: Comirnaty/Pfizer-BioNTech – 21 день, Moderna – 28 днів, CoronaVac/Sinovac Biotech – 14 днів, Oxford/AstraZeneca – 28 днів. На червоному рівні, зокрема, забороняється: робота закладів громадського харчування, окрім адресної доставки та замовлень навинос; робота закладів освіти, в яких повністю вакциновано менше 100% співробітників; робота ТРЦ та інших розважальних закладів, кінотеатрів, театрів тощо; робота закладів освіти, окрім дитячих садків і початкових класів шкіл; робота непродовольчих ринків і магазинів, спортзалів, басейнів і фітнес-центрів, проведення масових заходів; робота закладів культури. Важливо, що ці обмеження не діють у тих випадках, якщо 100% співробітників (організаторів) та відвідувачів (учасників) вказаних закладів (заходів) будуть повністю імунізовані та матимуть зелений COVID-сертифікат, негативний результат ПЛР-тестування чи експрес-тестування на антиген (дійсний 72 години) або сертифікат про одужання. “Жовтий” COVID-сертифікат не буде чинним для роботи та відвідування громадських закладів на червоному рівні епіднебезпеки. Самоізоляція Особи, які прибули із Російської Федерації та перебували на її території більше семи днів протягом останніх двох тижнів, підлягають самоізоляції. Самоізоляція має тривати 14 діб. Строк самоізоляції розпочинається з моменту перетину державного кордону та не може бути припинений навіть за наявності негативного результату тестування на COVID-19. Раніше вказана норма стосувалась і тих громадян, які прибувають із Республіки Індія. Додатково розробляються зміни до Постанови, які зобов’яжуть мандрівників, що повернулись із країн, де виявили штам “Омікрон” відбувати самоізоляцію. Робота закладів освіти Для роботи закладів освіти в умовах карантину співробітники мають бути вакциновані принаймні однією дозою вакцини проти COVID-19 для жовтого рівня епіднебезпеки та двома дозами – для червоного рівня. У випадку, якщо співробітник має протипокази до проведення щеплення або нещодавно перехворів на COVID-19, то повинен надати відповідний медичний висновок або сертифікат про одужання. Нагадаємо, що для дотримання карантинних вимог, співробітники громадських закладів мають перевіряти у відвідувачів усі COVID-сертифікати в спосіб зчитування QR-коду мобільним додатком “Дія”. Після зчитування на смартфоні перевіряючого відображається статус COVID-сертифікату: чинний/нечинний. Без перевірки та зчитування COVID-сертифікат не вважається наданим та перевіреним. Важливо, що для зчитування не потрібно додаткових додатків чи засобів – достатню своєю “Дією” зчитати QR-код. Тобто представники закладів мають не просто запитувати про наявність сертифікатів чи перевіряти їх візуальну наявність – уповноважений працівник закладу має на вході до приміщення виміряти термометром температуру відвідувача та зчитати смартфоном QR-код його COVID-сертифікату. У випадку відсутності у відвідувачів чи співробітників необхідних документів, власник закладу може понести відповідальність за статтею “Порушення правил щодо карантину людей” Кодексу України про адміністративні правопорушення. Йдеться про штраф від 34 до 170 тисяч гривень. Робота банків, АЗС, ветеринарних магазинів, аптек та всіх продовольчих магазинів на червоному рівні не обмежується, проте обов’язковим залишається дотримання протиепідемічних правил. Водночас, починаючи з помаранчевого (сигнального) рівня, місцева влада може ухвалювати додаткові заходи щодо посилення протиепідемічних правил у регіоні.
Комісія із оцінки дистанційного навчання відвідала школи Великолюбінської громади
28 вересня 2021
У більшій частині шкіл області триває дистанційне навчання. Зважаючи на брак потрібного рівня вакцинації педагогічних колективів, у такому форматі працює майже 60% закладів. Члени комісії ознайомились із досвідом організації віддаленого навчання як опорних закладів обласного підпорядкування, так і сільських невеликих шкіл. В частині шкіл уже налагоджена система організації дистанційного навчання та спостерігаються хороші результати, в інших лише планують розгортати платформи для віддаленого навчання. Заклади, які ще не до кінця налагодили формат віддаленого навчання, отримали рекомендації щодо усунення тих чи інших невідповідностей. Такі школи мають організувати якісне навчання найближчим часом. Значна частина відвіданих шкіл уже наближається до потрібного рівня вакцинації колективу, тож із наступного тижня зможуть вийти на очне навчання. Комісія також планує моніторити якість віддаленого навчання не лише на виїзних нарадах, а й у дистанційному форматі шляхом відвідування онлайн-уроків.
В області стартував конкурс для вчителів щодо покращення дистанційного навчання
28 вересня 2021
До 24 жовтня прийматимуть роботи на конкурс «Дидактичне забезпечення змішаного та дистанційного навчання», на який свої розробки можуть подавати окремі автори та авторські колективи Львівщини. Конкурс має на меті виявити та поширити кращий досвід використання дидактичних матеріалів для проведення навчання у різних форматах. «Цьогоріч ми оголосили два конкурси, які допоможуть наповнити якісним змістом навчально-виховний процес. Особливо це стосується дистанційного навчання. Програми-переможці можуть отримати підтримку департаменту для того, щоб вони були апробовані і подані на гриф Міністерства. Це дозволить використовувати авторські програми не тільки вчителям, які їх розробили, а й іншими педагогами в усіх школах України.», - наголосив директор департаменту освіти і науки Львівської ОДА Олег Паска. Конкурс щодо дидактичного забезпечення передбачає три номінації: урок змішаного навчання, урок дистанційного навчання, урок змішаного (дистанційного) навчання для учнів із особливими освітніми потребами. Окрім того, кожна номінація буде поділена на за віковими категоріями: початкова школа, середня, старша. «Ми відходимо від схеми єдиної державної програми, за якою мали навчатись усі. Вчителі мають можливість презентувати своє бачення організації навчального процесу. Зараз надзвичайно важливо підтримати тих наших педагогів і науково-педагогічних працівників, які готові розробляти власні авторські програми», - розповів член Експертної ради при департаменті освіти Роман Пастушенко. Подані програми мають містити окрім іншого сценарій уроку, рекомендації для учнів, посилання на інтернет-ресурси тощо. Зі всіма деталями конкурсу можна ознайомитись тут, подати заявку - тут.
Відсьогодні в Україні діє жовтий рівень епідемічної небезпеки: правила карантину
23 вересня 2021
З 00:00 год 23 вересня 2021 року на всій території України почав діяти жовтий рівень епідемічної небезпеки. Відповідне рішення ухвалила Державна комісія з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій 21 вересня. У межах жовтого рівня заборонено зокрема: проведення масових заходів за участю більш як 1 особи на 4 кв. м площі будівлі або території, заповненість кінозалів та залів інших закладів культури понад 50% місць, заповненість спортзалів і фітнес-центрів не більше ніж 1 особа на 10 кв. метрів тощо. Заклади освіти працюватимуть за такими умовами: дитячі садки та 1-4 класи шкіл працюватимуть стаціонарно, 5-12 класи шкіл та інші заклади освіти вимагатимуть особливих умов. Для роботи у звичному режимі понад 80% персоналу закладу освіти мають бути щепленими хоча б одною дозою вакцини проти COVID-19. Водночас вимоги до жовтого рівня є пом’якшеними для вакцинованих. Обмеження жовтого рівня епіднебезпеки не будуть застосовуватися якщо всі учасники (відвідувачі) та усі організатори масових заходів, працівники кінотеатрів, театрів, музеїв чи інших культурних закладів, спортзалів та басейнів матимуть хоча б одне щеплення від COVID-19. Для роботи на жовтому рівні достатньо отримати хоча б одне щеплення та мати хоча б «жовтий» внутрішній COVID-сертифікат або тимчасово довідку 063-О, видану сімейним лікарем. Також тимчасово для безперешкодного відвідування закладів чи заходів дозволено мати негативний результат ПЛР-тестування чи експрес-тестування на антиген. Такий результат дійсний 72 години. Проте якщо в заклад або на захід потрапляє невакцинований відвідувач, включаються правила та обмеження жовтого рівня. Кінцеве рішення про те, чи надавати послуги тільки вакцинованим, чи дотримуватись всіх карантинних обмежень, залишається за власником бізнесу. Нагадаємо, що за останні три місяці 98,1% госпіталізованих із COVID-19 в Україні — невакциновані. Дізнавайтеся більше про заходи протидії COVID-19 за номером контакт-центру 0 800 60 20 19 та на сайті vaccination.covid19.gov.ua. Перелік центрів масової вакцинації та пунктів щеплень шукайте за посиланням: list.covid19.gov.ua.
У «жовтій» зоні підприємці можуть обрати: працювати з обмеженнями або без обмежень, але з ковід-сертифікатами, — Денис Шмигаль
23 вересня 2021
Від сьогодні в усіх регіонах країни запроваджується «жовтий» рівень епідемічної небезпеки. Це означає додаткові обмеження щодо дистанції та кількості місць у громадських закладах. Про це повідомив Прем’єр-міністр Денис Шмигаль під час чергового засідання Уряду 22 вересня. За його словами, в умовах нових обмежень підприємцям пропонується кілька варіантів роботи. «Перший — працювати без додаткових обмежень, але для цього 80% персоналу та всі відвідувачі мають бути вакциновані принаймні однією дозою, мати негативний тест або довідку про одужання. Бізнес має самостійно перевіряти наявність цих документів. Другий варіант — працювати з усіма додатковими обмеженнями «жовтої» зони та не перевіряти відповідні документи. Вибір залишається за підприємцями, і ми впевнені в їхній відповідальній позиції», — відзначив Прем’єр-міністр. Денис Шмигаль також підкреслив, що темпи розповсюдження коронавірусу свідчать, що найближчим часом деякі регіони можуть перейти в «червону зону». В цих регіонах, за його словами, бізнес зможе працювати, якщо всі працівники та всі відвідувачі матимуть «зелені» ковід-сертифікати.
«Невакциновані» школи переводять на віддалене навчання
22 вересня 2021
Департамент освіти та науки скерував відділам освіти громад та районів листа із роз’ясненням щодо роботи навчальних закладів в у мовах «жовтої» зони. Відповідно до рішення обласної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій облдержадміністрації на території Львівської області від завтра, 23 вересня 2021 року, діють карантинні обмеження, визначені постановою Кабінету Міністрів України від 09.12.2020 № 1236 для «жовтого» рівня епідеміологічної небезпеки. Згідно зі згаданим рішенням та листом Міністерства освіти і науки України здобувачі освіти припиняють відвідування закладів освіти. «Конституцією України гарантується право здобувачам освіти на здобуття повної загальної середньої освіти. Відповідно до Закону України «Про повну загальну середню освіту» навчальний рік триває 175 днів. Законодавчою базою передбачено різні форми навчання, отже школи, де відсоток вакцинації колективу не сягає 80% переходять на дистанційне навчання. Хочемо також наголосити, що на Львівщині останні два роки велику увагу приділяють підвищенню рівня віддаленого навчання. Вчителі пройшли відповідні курси, аби вміти працювати із платформами для організації віддаленого навчання», - розповіла начальник відділу дошкільної, загальної середньої освіти та позашкільної роботи Ірина Сислюк. З метою забезпечення і гарантування прав здобувачів освіти на отримання якісної освіти будуть створені комісії, які здійснюватимуть перевірку організації та проведення дистанційної форми навчання. За результатами роботи комісій прийматимуть відповідні управлінські рішення. В очному режимі продовжити роботу зможуть заклади дошкільної освіти, учні спеціальних закладів освіти та 1-4 класів закладів загальної середньої освіти, а також заклади освіти, в яких не менше як 80 відсотків працівників мають: - документ, що підтверджує отримання повного курсу вакцинації, чи міжнародний, внутрішній сертифікат або іноземний сертифікат, що підтверджує вакцинацію від COVID-19 однією дозою дводозної вакцини (жовті сертифікати), або однією дозою однодозної вакцини чи двома дозами дводозної вакцини (зелені сертифікати), які включені Всесвітньою організацією охорони здоров’я до переліку дозволених для використання в надзвичайних ситуаціях - негативний результат тестування методом полімеразної ланцюгової реакції - одужання особи від зазначеної хвороби, чинність якого підтверджена за допомогою Єдиного державного вебпорталу електронних послуг, зокрема з використанням мобільного додатка Порталу Дія. Попри все, департамент освіти закликає освітян відповідально поставитись до можливості щепитись проти коронавірусу та пришвидшити темпи вакцинації для збереження якості навчання
Як працюватимуть дитячі садки і початкова школа в області: роз’яснення
22 вересня 2021
Уряд вважає доцільним дозволити працювати дитячим садочкам та початковим школам при будь-якому рівні епіднебезпеки. Відповідні зміни прийняті в постанову Уряду №1236. Про це повідомив Міністр охорони здоров’я Віктор Ляшко за результатами засідання Кабінету Міністрів. Згідно із листом Міністерства освіти і науки України дошкільні навчальні заклади зможуть продовжити навчання в очному режимі. Про це розповіла начальник відділу дошкільної, загальної середньої освіти та позашкільної роботи департаменту освіти і науки Львівської ОДА Ірина Сислюк. «В області функціонує більше восьми сотень дитячих садків. Усі вони зможуть продовжити навчання в очному режимі. Також відвідувати школи зможуть учні початкової школи і спеціальних закладів освіти. Однак це не означає, що вихователі та вчителі цих категорій можуть забути про вакцинацію. Ми просимо освітян відповідально поставитись до можливості щепитись від ковіду та зберегти своє життя і здоров’я», - наголосила Ірина Сислюк. “Маленькі діти мають бути максимально залучені в освітній процес, для цього їм треба займатись із викладачами офлайн, тобто відвідувати навчальний заклад. Ми пом’якшуємо вимоги до карантинних обмежень та дозволяємо дитячим садочкам та початковій школі працювати незалежно від рівня епіднебепеки. При цьому ми закликаємо викладачів зробити свідомий вибір та вакцинуватись від COVID-19. Адже якщо в закладі розпочнеться спалах - він буде закритий”, - повідомив Міністр охорони здоров’я Віктор Ляшко.