Комісія із оцінки дистанційного навчання відвідала школи Великолюбінської громади
У більшій частині шкіл області триває дистанційне навчання. Зважаючи на брак потрібного рівня вакцинації педагогічних колективів, у такому форматі працює майже 60% закладів.
Члени комісії ознайомились із досвідом організації віддаленого навчання як опорних закладів обласного підпорядкування, так і сільських невеликих шкіл.
В частині шкіл уже налагоджена система організації дистанційного навчання та спостерігаються хороші результати, в інших лише планують розгортати платформи для віддаленого навчання.
Заклади, які ще не до кінця налагодили формат віддаленого навчання, отримали рекомендації щодо усунення тих чи інших невідповідностей. Такі школи мають організувати якісне навчання найближчим часом.
Значна частина відвіданих шкіл уже наближається до потрібного рівня вакцинації колективу, тож із наступного тижня зможуть вийти на очне навчання.
Комісія також планує моніторити якість віддаленого навчання не лише на виїзних нарадах, а й у дистанційному форматі шляхом відвідування онлайн-уроків.
Новини за темою
Профільна депутатська комісія затвердила звіт про виконання обласної програми з питань охорони здоров’я за 2021 рік
9 лютого 2022
Постійна депутатська комісія Львівської обласної ради з питань охорони здоров’я та материнства затвердила звіт про виконання Комплексної програми підтримки галузі охорони здоров’я Львівської області за 2021 рік. На фінансування програми у минулому році з обласного бюджету виділили майже 828,9 млн грн, а заходи програми виконали на 99%. «Дякую депутатам Львівської облради за те, що оперативно реагували на наші пропозиції і на внесення змін до програми, за чітку і злагоджену співпрацю. Ми спільно здали в експлуатацію пологове відділення, нову чергу перинатального центру, придбали медичне обладнання за кошти державного, обласного і місцевих бюджетів, у межах «Великого будівництва» відкрили вісім приймальних відділень, відновили повністю автопарк екстреної медичної служби, у нас працює аеромедична евакуація. У плані наявного фінансового ресурсу програма виконана максимально можливо. Вперше за останніх п’ять років відсоток реалізації усіх обласних програм за 2021 рік становить 97,8%. І це наш спільний успіх», - зазначив заступник голови Львівської ОДА Іван Собко. Як розповів директор департаменту охорони здоров’я ЛОДА Орест Чемерис, реалізація обласної програми підтримки галузі охорони здоров’я у 2021 році включала кілька напрямів: - Надання медичної допомоги: дорослому населенню (28,8 млн грн): медикаментозний супровід, витратні матеріали, засоби догляду, імплантанти, продукти лікувального харчування; дитячому населенню: забезпечення медикаментами дітей-інвалідів, онкохворих дітей (31,1 млн грн); онкохворим – доросле населення (17,6 млн грн): повного комплексу діагностики й лікування раку та впровадження найбільш ефективних методів сучасної медицини для високоспеціалізованого лікування - покращення матеріально-технічної бази медзакладів (80 млн грн): забезпечення оснащення дорослих та дитячих стаціонарів, амбулаторно-поліклінічних закладів та інших закладів охорони здоров’я високоспеціалізованим медичним обладнанням, апаратурою, медичною технікою та спеціалізованим санітарним автотранспортом; - заходи на підтримку обласних закладів охорони здоров’я (671,2 млн грн): підтримка закладів охорони здоров’я, в т.ч. закладів, які надають медичну допомогу хворим на гостру респіраторну хворобу COVID-19, викликану коронавірусом SARS-CoV-2 «Загалом, у 2021 році 463,3 млн грн залучили з державного бюджету, які скерували, зокрема, на погашення боргів по заробітних платах, лікування хворих на цукровий та нецукровий діабет, закупівлю кисневих концентраторів та кисневих станцій, закупівлю наборів для проведення ПЛР-тестувань, обладнання для розвитку послуг з трансплантації стовбурових клітин, рентгендіагностичного та іншого медичного обладнання», - зазначив Орест Чемерис.
Бюджетна комісія підтримала ініціативу дофінансувати в наступному році галузь освіти на понад 260 млн гривень
20 грудня 2021
Сьогодні, 20 грудня, комісія з питань бюджету та соціально-економічного розвитку Львівської обласної ради підтримала рішення про повернення понад 267 мільйонів гривень, спрямованих на освітню галузь області в межах проєкту обласного бюджету на 2022 рік. Також бюджетна комісія запропонувала дофінансувати в наступному році культуру, медицину та спорт. Отже, видатки збільшили для: Департаменту освіти і науки - на 267,4 млн грн. (усього 1,9 млрд грн.); департаменту з питань культури, національностей та релігій на 80,6 млн грн. (усього 516 млн грн); департаменту охорони здоров’я на 15,1 млн. грн. (усього 784 млн грн); управлінню молоді та спорту на 15 млн. грн. (усього 190 млн грн). Разом з цим, комісія підтримала ініціативу провести аналіз фінансово-господарської діяльності обласних комунальних установ, а також установ та закладів, які фінансуються з обласного бюджету і надають послуги в галузі освіти, охорони здоров’я, спорту та культури. Нагадаємо, що рішення підтримали напередодні сесії обласної ради.
«На наших очах народжується зовсім інша модель освіти, і це завдяки пандемії», - Маргарита Носкова
14 грудня 2021
Майже два роки система освіти періодично змінює формат навчання, і вже майже стільки ж часу педагогів навчають проводити уроки віддалено. До кінця цього року у Центрі інноваційних освітніх технологій Національного університету «Львівська політехніка» навчання за регіональними проєктами з формування цифрової компетентності та опановування дистанційними платформами звершать понад дві тисяч освітян. Як відбувається навчання, наскільки охоче вчителі зголошуються до подібного підвищення кваліфікації та які зміни очікують на систему освіти – у розмові із директоркою Центру інноваційних освітніх технологій Навчально-наукового інституту права, психології та інноваційної освіти «Львівської політехніки» Маргаритою Носковою. - Цього року у Програмі розвитку освіти Львівської області закладено кошти на підвищення цифрових навичок педагогів. Як відбувається навчання? - Ми продовжуємо цього року навчання за вдома програмами: перша покликана формувати навички організації навчання у єдиному е-сердовищі закладу освіти з використанням дистанційних платформ і це пілотний проєкт для 100 закладів освіти області із розгортання освітнього середовища на базі Moоdle, проєкт має назву «Moodle – це про100!». Друга програма – спрямована на поглиблення цифрових компетентностей педагогів для якісної організації дистанційного та змішаного навчання. Ці проєкти реалізовуються на умовах співфінансування із громадами. Подібне навчання було започатковано торік, і частина педагогів вже отримали базові знання та навички. Є замовлення від багатьох територіальних громад, тож до кінця року ми проводимо таке навчання. У межах пілотного проєкту «Moоdle -це про100!» навчання триває від червня. За іншим проєктом навчання розпочали лише в серпні. - «Moоdle - це про100» передбачав розгортання платформи для сотні шкіл області. Чи вдалось досягти цього показника? - Так, вдалось. Проєкт реалізується для закладів загальної середньої освіти та професійно-технічних закладів, він розрахований на 5 років. За задумом, щороку ми будемо створювати у 100 закладах освіти області єдине е-середовище на базі дистанційної платформи Moоdle та навчати працювати у ньому педагогів. За цей час до проєкту долучилась понад сотня закладів: 24 заклади профтехосвіти та більше ніж дев'ять десятків шкіл. Приємно, що до навчання зголошувались вчителі шкіл, що різняться за кількістю учнів і за місцем знаходження, тобто це і великі львівські школи із контингентом більше тисячі школярів, і малокомплектні віддалені школи із невеликою кількістю дітей. - На яких умовах до проєкту долучались заклади освіти? - Головною умовою участі у проєкті є добровільність. Заклад освіти повинен сам виявити бажання будувати своє е-середовище для навчання на базі Moоdle. Якщо таке бажання є, заклад просто повинен зареєструватись (заповнити форму). Всі технічні роботи з розгортання, налаштування та хостингу дистанційної платформи Moоdle для закладу освіти є безкоштовними. Усі витрати бере на себе область, а от навчання адміністратора та педагогів здійснюється на умовах співфінансування ТГ чи самого закладу та області. За таких умов зростає відповідальність та формується чітке замовлення відповідно до можливостей і потреб. Хоча, звичайно, досвід цьогорічного пілотування показав доцільність дещо змінити формат співфінансування та, так би мовити, змістити акценти. - Хто уже пройшов навчання і чого навчився? - Ми уже завершуємо базове навчання щодо адміністрування платформи Moоdle у закладі освіти, таке навчання пройшли понад 150 людей. А на курс з основ створення дистанційного курсу на платформі та наповненню й організації уроків маємо замовлення для понад 900 осіб. До кінця року ми його виконаємо, але замовлення й досі приходять. В Центрі ми розробили комплексну двоетапну програму підготовки педагогів та адміністраторів, яка включає формування базових знань та навичок та подальше їх вдосконалення. Зараз переважно ми навчаємо педагогів за програмами курсів базового рівня, однак, є заклади освіти, педагоги яких пройшли навчання в червні, на початку осені вдалось успішно розпочати роботу на дистанційній платформі та для них, відповідно до оформленого замовлення, ми розпочали навчання другого етапу. Загалом тільки в межах проєкту «Moodle – це про100!» навчання у Центрі інноваційних освітніх технологій пройдуть 2114 педагогів області. Загалом до кінця 2021 року навчання на базовому рівні пройдуть 1503 педагоги: 125 керівників закладів освіти здобудуть навички керування навчальним процесом з використанням даних дистанційної платформи Moоdle, 950 педагогів оволодіють базовими навичками створення та наповнення дистанційного курсу та проведення віддаленого уроку, також буде підготовлено 158 шкільних адміністраторів платформи Moоdle, 270 педагогів познайомляться з моделями змішаного навчання. В межах базового навчання 296 педагогів навчаться створювати тести на Moоdle та взаємодіяти між собою. Також 315 педагогів вдосконалять свої навички роботи з Moоdle на курсах другого етапу навчання, 259 з них пройдуть відповідний курс для вчителів, 56 – для адміністраторів платформи. - Тобто працювати із платформою навчають адміністраторів, вчителів та директорів? - Так, директори також пройшли навчання. Навчання для керівників закладів передбачає базові навички з використання платформи. Плануємо формувати їх за фаховими прив’язками. Функції керівника на платформі інші, ніж у вчителя, з врахуванням цього ми організовуємо їм навчання. На старті мають бути базові навички та можливість адміністрування, а на другому етапі ми навчаємо і виокремлювати категорії. Керівників, які здійснюватимуть аналітику, моніторити якість організаційної роботи, правильно формулювати запити та опрацьовувати інформацію, треба навчити це робити. Директор також має будувати структуру навчання суто під свою школу. Адже школи, де навчаються 1000 учнів відрізняються від шкіл, де є 100 учнів. - Чи платформою можуть користуватись початкові класи? - Так, звичайно, можуть. Для цього треба підготувати вчителів. Платформа може стати надійним помічником у проведені уроків змішаного та очного навчання. Окремо ми готуємо вчителів початкової школи на курсі з організації змішаного навчання. Цей курс дуже популярний, майже 400 людей записалось на нього, і це не тільки учасники проєкту. Думаю, що цей курс ми будемо моделювати й на інші класи, тим більше, що на нього активно записуються вчителі базової та старшої школи. В теперішніх умовах очне, дистанційне і змішане навчання мають використовуватись паралельно в закладі. Проте це робота не одного дня, тож треба чимало часу, щоб всіх вчителів цьому навчити. Перевага нашої області в тому, що ми вчасно зауважили необхідність готувати вчителів до різних форм організації навчання. Тепер також треба вчити ефективно їх поєднувати. Попереду ще дуже багато роботи, але перші результати вже є. - За два роки пандемії якось змінилось бачення вчителями освітнього процесу? - Вчителі почали цікавитись використанням різних онлайн інструментів. Якщо навесні 2020 року все навчання переважно відбувалось в месенджерах, зараз спостерігається тенденція відмовляння від цього. Все більше педагоги використовують онлайн сервіси. Ми підтримуємо те, що вчителі використовують свій акаунт для організації навчання з особистою реєстрацією на різних інтернет сервісах, але це проміжний етап, бо так чи інакше це незручно. У закладі освіти повинно бути дієве та безпечне єдине е-середовище, що об’єднує усіх учасників освітнього процесу та використовує один вхід для доступу до всіх служб. Це наша стратегічна мета, але вона потребує спільних зусиль і співпраці всіх зацікавлених сторін. - Ви згадували про перші результати. Які вони? - Найважливіші зміни – це зміна поглядів. Якщо раніше про Moоdle вчителі нічого не чули та не знали, і тому сприймали його з острогою, то зараз поступово бачать його переваги, а разом з цим розуміють можливості дистанційної платформи. У відгуках вони зазначають, що інструменти Moоdle і його можливості значно ширші, ніж, наприклад, у Google Classroom, а це полегшує роботу вчителя. Очевидна перевага в роботі те, що вчителі розуміють: оптимізація процесу навчання залежить від них. Правильно організований процес і правильно обрані інструменти дають більше можливостей і, як не дивно, звільняють більше часу педагога, автоматизують багато рутинних дій, на які вчитель витрачає левову частину свого часу, як то перевірка контрольних робіт, пересилання навчальних завдань, інструктування, заповнення журналів тощо. Ще одним досягненням, як на мене, стало усвідомлення педагогами відмінностей очного і дистанційного (змішаного) навчання. А значить і підходи мають бути також різні. Навчальний процес можна оптимізувати, він стає доступний - якщо правильно обрати інструменти, і оптимальний - якщо об’єднаний в одному місці. Тому, якщо раніше, до навчання у Центрі, вчителі говорили про недоліки «дистанційки», то тепер бачать переваги та розуміють виклики. - Проєкт «Moodle – це про100!» розрахований на 5 років, отже сто наступних закладів зможуть долучитись до проєкту наступного року? - Проєкт триватиме п’ять років, як і закладено у Програмі розвитку освіти Львівщини. Уже зараз ми маємо запити на участь в проєкті на наступний 2022 рік. Це дуже тішить. Найбільше радує, що спрацьовує так зване «сарафанне радіо»: ті, хто долучились до проєкту та уже почали працювати на платформі, дали рекомендацію іншим, і так з’являються нові запити. Тому треба думати про те, як забезпечити таке навчання педагогам тих громад, які цього найбільш потребують, але не можуть фінансово це забезпечити. Власне, я вже зазначала, що пілотування проєкту дозволило побачити потреби закладів освіти та змінити модель впровадження проєкту. Над цим ми зараз працюємо. - Проєкт базується на основах співфінансування. Це певна гарантія того, що громадам це дійсно потрібно і вони готові на це витрачати власні кошти - Так, прагнення були благі, але все пішло не так гладко, як задумувалось. Можливо, закладати співфінансування від громад у рік, коли громади були утворені, було трохи необачно. Такі витрати просто не були закладені у бюджет. Саме тому заклади освіти багатьох ТГ не змогли долучитись до проєкту у 2021 році. Шкода, що серед них опинились саме ті, яким це було найбільш потрібно. Гадаю, наступного року буде інакше, і громади врахують потребу у такому співфінансуванні. Старт - це найбільш затратний етап в усьому процесі, а далі підтримка і супровід уже не потребують великих фінансових вливань. Тому важлива роль обласного бюджету, адже це не прибутковий проєкт, а просвітницький, який працює на імідж і добробут області. - Чи можна стверджувати, що вже хоч трохи ми просунулись на шляху до якісного дистанційного навчання? - Досвід 2-х пандемічних років показав скільки ще попереду роботи. Її дуже багато. Повинні мінятись не лише школи та навчальні програми, треба вчити вчителів бути гнучкими та вміти адаптовуватись до обставин, у яких ми можемо опинитись. Зміна свідомості вчителя, його ставлення до власного професійного розвитку, його можливостей зараз надзвичайно важливе. Якісь надзвичайні ситуації є завжди: грип, погодні умови тощо. Навчальний процес не може зупинятись, ми мусимо правильно організувати його так, щоб ні школа, ні вчитель не зазнавали труднощів в цьому процесі. Вчитель повинен вміти вчити незалежно від форми навчання – очно, віддалено чи за моделями змішаного навчання, воно повинно бути цікавим для учня та якісним! З часом ми повинні досягнути такого результату, щоб зміна форми навчання для учня чи для вчителя не мали суттєвого значення і не викликало жодних стресів. - Припустімо, всі вчителі уже навчились працювати із платформами для віддаленого навчання. Чи треба навчати цього ще школярів? - Звичайно, треба! Ні вчителів, ні учнів вчитися чи вчити віддалено ніхто не готував. І батьки теперішніх учнів ніколи не вчились у школі дистанційно. Це виклик і стрес для всіх. Участь батьків у навчальному процесі дуже важлива. Часто виникає супротив, не тому що батьки проти навчання, а тому що не знають як собі дати із цим всім раду. Дистанційне навчання вимагає великої долі самодисципліни, але не всі діти готові до самостійності. І це проблема не стільки школи, а саме батьків, які повинні виховувати в дітях потребу у навчанні, пояснювати їм змалечку важливість здобуття знань і, у випадку переходу школи до дистанційного навчання, створити вдома умови для успішного навчання дитини. Школа не може відповідати за все. Ставлення дитини до навчання, бажання та організованість залежать від батьків. - Хто адмініструє платформу у школі? Відомо, що вчителі інформатики часто відмовлялись від такої ролі - Дійсно, часто інформатики не хочуть ставати адміністраторами дистанційних платформ, адже бояться додаткових навантажень, які не будуть оплачуватись, однак потребуватимуть значних зусиль і часу. Тому хочу при нагоді наголосити, що правильно налаштована платформа не потребуватиме значних зусиль, якщо адміністратор буде знати ЩО і ЯК робити. Платформа не є складна, адмініструвати її може не тільки вчитель інформатики, а й впевнений користувач, тому деякі «просунуті» вчителі починають перехоплювати ініціативу. Хоча, суттєву роль тут відіграє і ставлення адміністрації закладу. Саме тому ми організовуємо окремо навчання керівників закладів освіти. Частина завучів і директорів пройшли навчання як вчителі і як адміністратори. Відверто скажу, є кремі директори, які не розуміють принципів роботи платформи та тому їм дуже складно заглиблюватися в цей процес. Ми підготували зараз серію семінарів, одно- і дводенних, які покликані підтримувати й супроводжувати вчителів, адміністраторів і керівників у впровадженні платформи Moоdle. Ці семінари, переважно зорієнтовані на тих, хто пройшов базове навчання і вже розпочав роботу на платформі, тому наступного року, для більшості учасників проєкту вони будуть дуже актуальні та дозволять знайти швидкі відповіді на болючі питання. Треба визнати, що жодні семінари чи курси не розв'язують проблеми адміністрування, якщо це буде додаткове доручення або понаднормова робота вчителя. Школи мають потребу в інженерах – людях, які зможуть займатись усіма технічними нюансами. З кожним роком ця потреба стає нагальною, бо суміщати викладання, адміністрування і супровід дуже непросто. Це проблема чисто фінансова, адже зарплата інженера у закладі освіти не співвідносна з аналогічною посадою на виробництві чи у приватних фірмах. Її треба вирішувати на рівні держави. Тому де-факто вчителі інформатики наразі цим займаються. - І все-таки, чим дистанційне навчання має відрізнятись від того, до якого ми звикли в класі? - Це дуже об’ємне питання. Відповідь на нього вартує окремої розмови. Давайте колись поговоримо про це окремо. Якщо дуже коротко. То зазначу наступне. В основі будь-якого навчання незалежно від форми, кількості учнів чи предмету лежать закони дидактики. Ефективність навчання залежить від способів та методів навчання, професіоналізму вчителя, його вміння зацікавити та повести за собою учнів, його досвіду та особистого портфоліо інструментів, які використовує вчитель, у тому числі цифрових. А от як вчитель це робить, які особливі прийоми та техніки треба використовувати, щоб увага учня під час віддаленого навчання не втрачалась, які моделі та алгоритми навчання задіювати і в яких випадках, що «не працює» в «дистанційці», а що стає особливо дієвим – про все це можемо колись поговорити. - Тотальний онлайн це справді добрий шлях? - Ніхто не говорить працювати постійно в онлайні, але вміти поєднувати різні форми навчання ми зобов’язані. Ми мусимо відповідати викликам сучасності. Якщо весь світ переходить у смартфон, ми маємо дати цей інструмент дітям і зробити його інструментом навчання. В кишені у дітей - цілий комп’ютер з доступом до всього світу. Практично миттєво, в один клік, ми можемо перенести учнів у Лувр чи у джунглі, продемонструвати динамічну 3D модель Сонячної системи, або провести хімічний дослід. Чому ми забороняємо дітям цим користуватись на уроках? Напевне тому, що самі не вміємо. Світ змінюється так само швидко як ковідний штам, але якщо ми все ще сидимо і чекаємо доковідних часів - це омана. Вчитель - це та людина яка зараз працює на майбутнє. Це єдина професія, яка створює якість майбутнього, формуючи свідомість та компетентності майбутнього покоління. І як би пафосно це не звучало, саме від нас, вчителів, залежить яким це майбутнє буде.
В області підбили підсумки обласного конкурсу для вчителів
13 грудня 2021
У Програмі розвитку освіти цьогоріч заклали два конкурси для вчителів. Один із них - «Дидактичне забезпечення змішаного та дистанційного навчання» - завершився сьогодні урочистим нагородженням лауреатів та учасників конкурсу. Конкурс відбувся вперше та був покликаний виявити та поширити кращий досвід використання дидактичних матеріалів для проведення навчання у різних форматах. «Починаючи формувати Програму розвитку освіти, ми намагались всім пояснити, що освіта це не будівля чи парти, це вчителі та учні. Якщо ми не будемо працювати над змістом освіти і навчати вчителів, у нас не буде доброї освіти. Тому у Програмі розвитку ми заклали різні механізми стимулювання вчителів. Щоб ті педагоги, які мають ініціативи, ідеї, напрацювання були вмотивовані. Цього всього без підтримки голови адміністрації ми б не мали. Він довіряє команді департаменту і сприяє всяким нашим починанням, які ми звершуємо разом із вами. Закликаю вас долучатись до різних проектів, адже найголовніше сьогодні – це ідеї», - звернувся до педагогів директор департаменту освіти і науки Олег Паска. Очільник департаменту наголосив, що наступного року конкурсу відбудеться знову та закликав освітян подавати свої напрацювання знову та залучати до конкурсу колег. Конкурс щодо дидактичного забезпечення передбачав три номінації: урок змішаного навчання, урок дистанційного навчання, урок змішаного (дистанційного) навчання для учнів із особливими освітніми потребами. «Цей конкурс ми організували вперше, і звісно він ще потребує вдосконалення. Однак він видався складним і цікавим. Складним тому, що не дуже довго ми працюємо над виробленням навичок навчати дистанційно і ще нема великої кількості нагромаджених напрацювань в цьому напрямку. А цікавим тому, що пізнається багато нового і доводиться навчатись теж все новим і новим речам. Маємо щирі сподівання, що наступного року він буде масштабнішим та ширшим», - розповіла голова конкурсної комісії Ірина Сислюк. На конкурс було подано 30 авторських робіт, серед них 3 колективні. Найбільше робіт подали у номінації «Урок дистанційного навчання». Педагоги представили на розгляд комісії навчальні програми з інформатики, української та англійської мов, а також з підприємницької грамотності, історії України, літератури, фізики тощо. Лауреати та учасники конкурсу отримали дипломи, подяки та грошову винагороду. Дипломи лауреатів із найвищим рейтингом вручили вчительці Доброгостівського ЗЗСО імені Івана Боберського Ірині Шевчук, вчительці Оброшинського ЗЗСО Ірині Багрій, а також команді у складі старшої викладачки ЛОІППО Євгенії Сливки та вчительки ЗЗСО № 68 Львова Галині Ковалишин. «Такий конкурс потрібен, і це беззаперечно. Нікого з нас не вчили навчати в інший спосіб, ніж очно. Наше завдання сприяти ефективному поширенню позитивних практик. Оці кращі приклади, які за задумом мали з'явитись за результатами конкурсу, мають бути прикладом для інших. Створити колекцію робіт, до якої педагоги області можуть звернутися, це наше амбітне завдання на наступний рік. Деякі роботи викликали великі дискусії у членів конкурсної комісії та зумовили розуміння, що треба додавати нові номінації, і ми це зробимо наступного року. Ви здійснили прорив, насмілившись бути першими», - зазначила директор Центру інноваційних освітніх технологій Навчально-наукового інституту права, психології та інноваційної освіти «Львівської політехніки» Маргарита Носкова. На наступний конкурс в Програмі розвитку освіти Львівщини закладуть відповідні кошти, а роботи педагогів формуватимуть у своєрідну базу, якою можна буде користуватись.
Львівська ОДА ініціювала зміни до складу журі з визначення переможців обласної премії в галузі культури
26 листопада 2021
Сьогодні відбулась комісія з питань культури, інформаційної політики та промоції обласної ради, на якій розглянули понад 40 робочих питань. Зокрема, члени комісії розглянули питання, щодо затвердження оновленого складу журі обласної премії в галузі культури, літератури, мистецтва, журналістики та архітектури. «Наприкінці жовтня Львівська облдержадміністрація звернулася до обласної ради з ініціативою внести зміни до персонального складу журі. Сьогодні постійна комісія з питань культури надала перелік кандидатур для затвердження на президії обласної ради. Я сподіваюсь, що спільно з першим заступником голови Львівської обласної ради ми зможемо вже наступного тижня провести перше установче засідання оновленого складу, на якому будемо розглядати подані заявки від учасників обласної премії», - наголосив заступник голови ЛОДА Іван Собко. До слова, склад журі та внесені до нього зміни на розгляд комісії подає департамент з питань культури, національностей та релігій облдержадміністрації для остаточного затвердження президією обласної ради. «Це найпрестижніша обласна премія, тому цьогоріч її потрібно успішно провести, щоб визначити лауреатів. Урочисте нагородження переможців, має відбутися усередині грудня», - додав Іван Собко.
Стартує оцінювання проектів, які можуть реалізовуватись за кошти ДФРР у наступному році
28 жовтня 2021
Відбулося засідання регіональної комісії з оцінки та проведення попереднього конкурсного відбору інвестиційних програм і проектів регіонального розвитку, що можуть реалізовуватися за рахунок коштів державного фонду регіонального розвитку (ДФРР) у Львівській області. Як розповіли у департаменті економічної політики Львівської ОДА набір заявок для участі у конкурсі інвестиційних програм і проєктів, які можуть реалізовуватися за рахунок коштів ДФРР у Львівській області у 2022 році, стартував 11 травня і тривав до 1 липня. «За підсумками конкурсу територіальні громади подали 112 проєктних заявок на загальну суму понад 3,5 млрд грн. Найбільше проєктів - в галузі освіти і спорту. Зауважу, що окрім соціальної інфраструктури, цьогоріч значно збільшилась кількість розвиткових проєктів, зокрема в частині створення та розбудови індустріальних парків та промислових зон, а також інноваційних парків, технологічних лабораторій тощо», - розповів керівник департаменту Степан Куйбіда. Наступним етапом відбору проєктів є їх оцінювання членами регіональної комісії. Через тривалі технічні зміни в налаштуваннях онлайн-платформи оцінювання проєктів одразу після завершення термінів їх реєстрації на платформі було неможливим. Станом на сьогодні роботу платформи відновили, тому на засіданні регіональної комісії прийняли рішення про початок оцінювання проєктів. Воно триватиме з 29 жовтня до 8 листопада включно. Довідково: оцінювання проєктів ДФРР здійснюється відповідно до вимог наказу Міністерства розвитку громад і територій України від 15.06.2021 №150 «Питання підготовки, оцінки та відбору інвестиційних програм і проєктів регіонального розвитку, що можуть реалізовуватися за рахунок коштів державного фонду регіонального розвитку» та постанови Кабінету Міністрів України від 18.03.2015 №196 «Деякі питання державного фонду регіонального розвитку» (зі змінами) Трансляція засідання доступна за посиланням.
Для потреб медичних закладів обласного підпорядкування планують додати 89,7 млн грн: депутатська комісія підтримала пропозицію
21 жовтня 2021
Сьогодні в межах засідання постійної комісії з питань охорони здоров’я та материнства ЛОР заслухали інформацію щодо внесення змін до показників обласного бюджету Львівської області на 2021 рік та проекту рішення «Про внесення змін до Комплексної програми підтримки галузі охорони здоров’я Львівської області на 2021-2025 роки» за 9 місяців 2021 року. «Ми маємо перевиконання загального фонду обласного бюджету на 6,1%, а це є підставою спрямування понадпланових надходжень на додаткові видатки»,- зазначив керівник департаменту фінансів Львівської ОДА Олег Демків. Найбільшу суму додаткових коштів, а це 89,7 млн грн, пропонують виділити галузі охорони здоров’я. Зокрема, майже 11 млн грн скерують на оплату праці з нарахуваннями медичним працівникам, ще 2,7 млн грн на виплату пільгових пенсій працівникам закладів охорони здоров’я обласного підпорядкування у зв’язку з підвищенням розміру пенсій. На оплату комунальних послуг та енергоносіїв (у зв’язку зі значним ростом цін і тарифів) для закладів охорони здоров’я обласного підпорядкування пропонують збільшити видатки на понад 37 млн грн, для оплати комунальних послуг та енергоносіїв закладами фахової передвищої освіти в галузі охорони здоров’я – понад 10 млн гривень. Разом з цим передбачили видатки на оплату вартості зубопротезування пільговим категоріям громадян, що проводиться стоматологічним медичним центром ЛНМУ ім. Д.Галицького, в сумі 150 тис грн, забезпечення витратними матеріалами процесу забору крові та виготовлення тромбоконцентрату – 1000 тис грн, оплату кисню медичного та медикаментів для лікування хворих на СОVID -19 в обласному госпіталі ветеранів війн та репресованих ім. Ю.Липи - 3920,9 тис. грн та обласній інфекційній клінічній лікарні – 2050 тис грн, проведення медичних оглядів водіїв на стан алкогольного та наркотичного сп’яніння – 300 тис гривень. На оплату поточного ремонту приміщень прийому операційного та біопсійного матеріалу обласного патологоанатомічного бюро, які перебувають в аварійному стані, планують спрямувати 350 тис грн, а також для придбання бойлерів та витратних матеріалів на їх встановлення для подачі гарячої води в обласній лікарні відновного лікування № 3 – 72 тис гривень. Також пропонують збільшити видатки для придбання медичного обладнання та інвентаря на 14485 тис гривень. За рахунок коштів іншої субвенції, наданої обласному бюджету з бюджету Львівської ТГ на придбання лінійного прискорювача для онкологічного регіонального лікувально-діагностичного центру, пропонують виділити 6000 тис грн та з бюджету Великолюбінської ТГ на зміцнення матеріально-технічної бази обласної клінічної лікарні – 1000 тис гривень. Окрім того, на ремонтні роботи та виготовлення проектно-кошторисної документації для забезпечення киснепостачання в обласному госпіталі ветеранів війни та репресованих ім. Ю.Липи 2500 тис грн та обласній дитячій клінічній лікарні «ОХМАДИТ» – 2500 тис гривень. У рамках програми капітального будівництва об’єктів соціально-культурного та житлово-комунального призначення пропонують збільшити видатки спеціального фонду на 1120 тис гривень. «Такі пропозиції є консолідованим рішенням, яке дозволить забезпечити потреби наших медзакладів, зокрема першочергові видатки – заробітні плати та енергоносії. Окрім цього, медичне обладнання та інвентар необхідний для нормальної роботи медзакладів», - зазначив заступник голови Львівської ОДА Іван Собко.
5,3 млн грн планують скерувати на будівництво спортивних майданчиків в області
21 жовтня 2021
Скерувати 5,3 млн грн з обласного бюджету на співфінансування будівництва спортивних майданчиків з наливним і штучним покриттям у дев’яти громадах області - таке рішення прийняли сьогодні на засіданні обласної комісії з питань молоді та спорту. За умовами діючої обласної програми розвитку фізичної культури та спорту Львівщини на 2021-2025 роки, всі об’єкти спортивної інфраструктури, які отримають співфінансування з обласного бюджету, до 1 вересня, повинні були підготувати необхідну документацію та провести тендери. Оскільки частина громад цього не зробили, у результаті перерозподілу коштів, співфінансування отримають загалом дев’ять громад, у яких готова «основа» - відповідні документи та проведені тендери. Зокрема, як повідомив за результатами засідання комісії заступник голови Львівської ОДА Іван Собко, 5,3 млн грн управління молоді та спорту ЛОДА пропонує скерувати на співфінансування будівництва майданчиків у Радехові, Великому Колодному, Дрогобичі, Підгірцях, Завидовичах, Новояворівську, Борині, Мшані, с. Стара Сіль. Після погодження профільною комісією остаточне рішення щодо фінансування прийматимуть депутати Львівської облради на черговій сесії, проведення якої заплановано на 26 жовтня. Зазначимо, що цього року на Львівщині у межах реалізації обласної програми з підтримки фізичної культури збудували вже 4 спортивні майданчики (м. Рудки Самбірського району, с. Дідилів Новояричівської ТГ, с. Сокіл Кам'янка-Бузької ТГ, с. Рудники Миколаївської ТГ). Будівництво майданчиків здійснюється на умовах співфінансування з місцевими бюджетами громад. «Обласну програму розвитку фізичної культури та спорту Львівщини виконано на 44,7%, профінансовано на більше ніж 70%. Загалом у межах програми на 2021 рік передбачено будівництво в області 13 спортивних майданчиків з наливним і штучним покриттям», - додав Іван Собко. Окрім того, члени комісії розглянули проєкт бюджетного регламенту Львівської облради, поданий членами обласної комісії з питань бюджету. Документ передбачає комунікацію та співпрацю Львівської облради та Львівської ОДА щодо використання коштів обласного бюджету. Комісія спорту проєкт бюджетного регламенту не підтримала. Таке ж негативне рішення прийняла обласна комісія з питань освіти, науки та інновацій. Детальніше про бюджетний регламент – за посиланням.
Для 7-ми дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, погодили придбання житла, - рішення Регіональної комісії
20 жовтня 2021
Вчора члени регіональної комісії з питань забезпечення житлом дітей сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа у Львівській області прийняли рішення про виділення коштів з обласного бюджету коштів для співфінансування закупівлі житла для семи таких дітей. Надалі житлові об’єкти перевірять відповідно до критеріїв, передбачених Регіональною програмою забезпечення житлом дітей сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа. Остаточне рішення про купівлю житла члени комісії розглянуть на наступному засіданні, яке відбудеться в кінці жовтня. «Загальна вартість сімох об’єктів – 3,1 млн грн, з яких кошти обласного бюджету – 1,3 млн грн, фінансовий ресурс місцевих бюджетів – 1,8 млн грн. Свої пропозиції про потребу у співфінансуванні з обласного бюджету на придбання житла для вказаних категорій дітей надали представники Стрийської, Мостиської, Городоцької, Радехівської територіальних громад спільно з Червоноградською районною державною адміністрацією», - повідомив начальник служби у справах дітей Львівської ОДА Володимир Лис. До слова, у поточному році заплановано закупити житло для 33-х дітей-сиріт та дітей без батьківського піклування у Львівській області. Станом на зараз вже ухвалили рішення про закупівлю житлових об’єктів для 20 осіб з вказаних категорій дітей.
"ЛОДА розгляне можливість зміни замовника реконструкції трьох пунктів пропуску", - Максим Козицький
12 жовтня 2021
Про реконструкцію і розбудову міжнародних пунктів пропуску та прикордонних доріг говорять сьогодні під час під час засідання Комісії з транскордонного співробітництва українсько-польської Міжурядової Координаційної ради з питань міжрегіонального співробітництва. Як проінформував начальник відділу розбудови інфраструктури управління адміністративно-господарської діяльності Львівської митниці Іван Папроцький, всі три пункти пропуску з боку України планують реконструювати до кінця 2023 року. “Для реконструкції "Шегині- Медика" виділено 15,5 млн євро, наразі розробили ПКД, яке перебуває на стадії погодження. Проєкт тут будемо втілювати в два етапи, щоб не зупиняти рух транспорту. Спершу на вільній від забудови земельній ділянці у 2022 році побудуємо новий виїзд до Польщі, потім існуючий термінал реконструюємо , перескерувавши потоки. Роботи стартують вкінці 2021 року”, - зазначив Іван Папроцький. За його словами, щодо пункту пропуску "Краківець - Корчова", то його реконструкція дозволить збільшити пропускну спроможність до 1300 транспортних засобів на 20 смугах (зараз 500 - на 8 смугах). Для цих робіт передбачено 7 млн євро, а виконати роботи також планують впродовж 2 років. Щодо третього "Рава -Руська - Гребенне", то це наймолодший пункт пропуску, збудований 2008 року. “Впродовж семи місяців 2022 року за 1.5 млн євро тут плануємо добудувати пішохідний перехід, адже наразі такого тут зовсім нема. Пропускна здатність цього пункту має бути 3000 осіб за добу. Це стане другий піший перехід до ЄС на Львівщині”, - наголосив Іван Папроцький. У свою чергу голова Львівської ОДА Максим Козицький звернувся до представника митниці і наголосив, що реконструювати всі три пункти можна і треба швидше. “Два роки для транскордонного руху у сучасному світі - занадто багато. За календарним планом Українська митниця, яка є головним замовником робіт, вже відстає, а навіть погодження документації з Києвом є занадто довгим. У Львові це можна робити швидше. Відтак ми будемо піднімати питання про зміну замовника. Можливо, доцільніше, аби за цей проєкт відповідали спільно з митницею і департаменти облдержадміністрації”, - наголосив очільник Львівщини.
«Для України дуже важливо швидко і якісно модернізувати українсько-польське прикордоння», - Максим Козицький
12 жовтня 2021
Сьогодні стартує засідання Комісії з питань транскордонного співробітництва українсько-польської Міжурядової Координаційної Ради з питань міжрегіонального співробітництва. Учасників засідання привітав голова Львівської облдержадміністрації Максим Козицький. “В межах прикордонних регіонів ми крок за кроком продовжуємо нарощувати співпрацю в економічній, освітній, культурній, екологічній та інших сферах, а також маємо унікальну можливість приміряти Європейський досвід на себе і взяти з нього найкраще. Цьогоріч спільними зусиллями на території Польщі було закладено наріжний камінь, що дав старт початку будівництва нового пункту пропуску «Нижанковичі-Мальховичі», що в котрий раз продемонструвало, що Республіка Польща – наш надійний партнер. За кошти польського кредиту модернізуємо три пункти пропуску: «Шегині-Медика», «Краківець-Корчова», «Рава-Руська-Гребенне», а також під’їзну інфраструктуру до існуючих пунктів пропуску, що в свою чергу не тільки розширить пропускну спроможність, але й суттєво покращить умови для всіх подорожувальників. Для України дуже важливо швидко і якісно модернізувати українсько-польське прикордоння”, – зазначив очільник області. Також він додав, що засідання Комісії з питань транскордонного співробітництва – це свого роду підвалини,за допомогою яких ми зможемо і надалі розвивати ефективну співпрацю та відстоювати спільні традиції разом з європейськими країнами, зокрема, у прикордонних регіонах. "Дозвольте висловити подяку Вельмишановній пані Воєводі та польським колегам за ті прагнення та цілеспрямованість у неухильних позиціях Польщі щодо українського народу. Позиції Польщі підтверджують її відданість єдності, територіальної цілісності та суверенітету України. Глибоко переконаний, що сьогоднішня зустріч буде плідною та конструктивною та виведе наші двосторонні взаємини на якісно новий рівень", - зазначив Максим Козицький. Під час комісії відбудеться низка секцій, під час яких говоритимуть про стан функціонування існуючих міжнародних автомобільних пунктів пропуску та під’їзної інфраструктури до них, розвиток нового проєкту транснаціонального транспортного коридору «Гданськ – Одеса». Окрема панель буде присвячена Перспективам розвитку мережі залізничних сполучень, зокрема: Хирів – Загуж та Нижанковичі - Перемишль. Як зазначила співголова комісії воєвода Підкарпатський Ева Леніарт на транскордонне співробітництво потрібно дивитись з різних аспектів, ключовий з яких - безпека. Важливо налагоджувати співпрацю у сфері безпеки мешканців обох країн. Воєвода Підкарпатський подякувала Україні та зокрема Львівщині за співпрацю. «Я бачу великі можливості для багатосторонньої співпраці між нашими країнами, зі свого боку ми робитимемо усе, щоб ці проекти, про які говоритимемо сьогодні, спільно реалізували», - наголосила Ева Леніарт. Також присутні обговорять співпрацю санітарно - епідеміологічних служб, зокрема в умовах пандемії та співробітництво дипломатичних установ у форс мажорних обставинах в наданні підтримки громадянам обох країн. Серед учасників засідання Комісії - заступники голови Львівської ОДА Андрій Годик та Юрій Бучко. Вони візьмуть участь у тематичиних обговореннях.
В області стартував конкурс для вчителів щодо покращення дистанційного навчання
28 вересня 2021
До 24 жовтня прийматимуть роботи на конкурс «Дидактичне забезпечення змішаного та дистанційного навчання», на який свої розробки можуть подавати окремі автори та авторські колективи Львівщини. Конкурс має на меті виявити та поширити кращий досвід використання дидактичних матеріалів для проведення навчання у різних форматах. «Цьогоріч ми оголосили два конкурси, які допоможуть наповнити якісним змістом навчально-виховний процес. Особливо це стосується дистанційного навчання. Програми-переможці можуть отримати підтримку департаменту для того, щоб вони були апробовані і подані на гриф Міністерства. Це дозволить використовувати авторські програми не тільки вчителям, які їх розробили, а й іншими педагогами в усіх школах України.», - наголосив директор департаменту освіти і науки Львівської ОДА Олег Паска. Конкурс щодо дидактичного забезпечення передбачає три номінації: урок змішаного навчання, урок дистанційного навчання, урок змішаного (дистанційного) навчання для учнів із особливими освітніми потребами. Окрім того, кожна номінація буде поділена на за віковими категоріями: початкова школа, середня, старша. «Ми відходимо від схеми єдиної державної програми, за якою мали навчатись усі. Вчителі мають можливість презентувати своє бачення організації навчального процесу. Зараз надзвичайно важливо підтримати тих наших педагогів і науково-педагогічних працівників, які готові розробляти власні авторські програми», - розповів член Експертної ради при департаменті освіти Роман Пастушенко. Подані програми мають містити окрім іншого сценарій уроку, рекомендації для учнів, посилання на інтернет-ресурси тощо. Зі всіма деталями конкурсу можна ознайомитись тут, подати заявку - тут.