Президент України підписав Закон з внесення змін до деяких законодавчих актів щодо продажу земельних ділянок через електронні аукціони
Закон удосконалює механізми й процедури продажу та передачі в користування земельних ділянок державної та комунальної власності, проведення прозорості аукціонів з продажу та передачі в користування земельних ділянок шляхом проведення аукціонів в електронній торговій системі.
Закон встановлює, що:
- продаж земельних ділянок державної чи комунальної власності та набуття прав користування ними (оренди, суперфіцію, емфітевзису) здійснюється на конкурентних засадах (на земельних торгах) у формі електронного аукціону;
-не допускається відчуження орендованих земельних ділянок державної або комунальної власності без згоди орендаря.
- земельні ділянки державної чи комунальної власності продають або передають в користування (оренду, суперфіцій, емфітевзис) окремими лотами;
- визначили випадки, коли земельні ділянки державної чи комунальної власності не підлягають продажу, передачі в користування на конкурентних засадах (на земельних торгах).
- земельні торги проводять у формі електронного аукціону в режимі реального часу в мережі Інтернет, за результатами проведення якого укладають договір купівлі-продажу, оренди, суперфіцію, емфітевзису земельної ділянки з переможцем земельних торгів, який запропонував найвищу ціну за земельну ділянку, що продається, або найвищу ціну за придбання прав емфітевзису, суперфіцію, або найвищий розмір орендної плати, зафіксовані під час проведення земельних торгів.
- земельні торги проводять в електронній торговій системі, що перебуває у державній власності, проводять не раніше 30 днів та не пізніше 45 днів з дня оприлюднення оголошення про проведення земельних торгів. Земельні торги щодо земельних ділянок, які до дня набрання чинності цим Законом були включені до переліку земельних ділянок державної чи комунальної власності та/або прав на них, виставлених на земельних торгах, та щодо яких не було опубліковано оголошення про проведення земельних торгів, проводяться в порядку, встановленому цим Законом. Земельні торги щодо земельних ділянок, стосовно яких до дня набрання чинності цим Законом було опубліковано оголошення про проведення земельних торгів, проводяться відповідно до законодавства, що діяло до набрання чинності цим Законом.
Закон України зареєстровано за № 1444-IX від 18.05.2021
«Закон набирає чинності 6 липня 2021 року. І це означає, що всі земельні торги по землях сільськогосподарського призначення повинні проводитись у форматі електронних аукціонів. Що стосується приватних земельних ділянок, то їх продаж через аукціони можливий лише за наявності бажання самого власника такої земельної ділянки», - зазначила директор департаменту агропромислового розвитку Львівської облдержадміністрації Тетяна Гетьман.
Новини за темою
Мінагрополітики розробило роз’яснення до Закону про продовольчу безпеку в умовах воєнного стану
8 квітня 2022
Міністерство аграрної політики та продовольства України розробило пам’ятку-роз’яснення до Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо створення умов для забезпечення продовольчої безпеки в умовах воєнного стану» від 24.03.2022№ 2145-ІХ. Про це повідомили в департаменті агропромислового розвитку Львівської обласної військової адміністрації. Закон вводить у законодавство спрощені правові механізми, а саме: - Автоматичне поновлення на 1 рік дії договорів на використання земельних ділянок сільськогосподарського призначення усіх форм власності; - Спрощений порядок передачі в оренду для ведення товарного сільськогосподарського виробництва земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної та комунальної власності органами влади; - Спрощений порядок передачі в оренду для ведення товарного сільськогосподарського виробництва земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної та комунальної власності їх постійними землекористувачами та емфітевтами; - Передачу орендарями та суборендарями прав оренди та суборенди земельних ділянок сільськогосподарського призначення усіх форм власності для ведення сільського господарства; - Порядок державної реєстрації договорів щодо землі. Вартує наголосити, що нові правові норми розраховані на застосування лише у період воєнного часу. Із відновленням мирного життя держава повернеться до звичних процедур регулювання земельних відносин. Також в Мінагрополітики розробили зразки договорів оренди на земельні ділянки сільськогосподарського призначення, завантажити які можна за посиланням. «Щоб швидко залучити вільні площі сільськогосподарських земель, рекомендуємо всім без винятку: аграріям, особистим селянським господарствам, представникам РВА та територіальних громад детально ознайомитись із роз'ясненнями до Закону України про продовольчу безпеку в умовах воєнного стану», - зазначила директор департаменту агропромислового розвитку Львівської обласної військової адміністрації Тетяна Гетьман.
Цьогорічної кількості врожаю вистачить на усі внутрішні потреби країни
14 березня 2022
На Львівщину цього року покладений великий тягар відповідальності, адже через воєнні дії географія посівної кампанії в Україні буде дещо зміненою. Про це повідомила директорка департаменту агропромислового розвитку Львівської обласної військової адміністрації Тетяна Гетьман. ''Південні регіони не зможуть засіяти ту кількість площ як минулоріч, саме тому аграрії Львівщини планують збільшувати виробничі площі. Ми звернулися до міністерства аграрної політики України з пропозицією розробити алгоритм залучення додаткових сільськогосподарських земельних ділянок під посіви, які знаходяться у комунальній власності і поки що не обробляються. Такі землі можна надавати професійним аграріям для залучення у виробництво'', - сказала директор департаменту. Вона додала, що Мінагрополітики розробляють також програму пільгового кредитування дрібних та середніх аграріїв для того, щоб надати доступ до фінансування обігових витрат. ''Дефіциту борошна швидше за все не буде, адже Україна експортує понад 50% всього врожаю зернових. Тому навіть якщо цьогоріч ми зберемо лише на половину менше врожаю ніж минулого року цього все одно вистарчить на нагальні потреби усіх громадян. Для того, щоб аграрії змогли забезпечити поточну посівну кампанію принаймні по мінімуму важливими виробничими ресурсами, Уряд ввів заборону на експорт мінеральних добрив '', - зазначила Тетяна Гетьман. Директор департаменту АПР повідомила, що через воєнні дії порушеною також є логістика, що значно ускладнило комунікацію з головними каналами збуту. ''Зараз порти не працюють, а саме вони були головним перевалочним пунктом для української сільськогосподарської сировини. Тому активно напрацьовуємо альтернативні методи доставки продукції - залізницею чи іншими типами транспорту. Але ми зробимо все мождиве для того, щоб усі логістичні питання були вирішені до початку збору врожаїв'', - наголосила Тетяна Гетьман.
Набув чинності закон, що сприятиме розвитку виноградарства та садівництва в Україні
5 січня 2022
Учора, 4 січня, Президент України Володимир Зеленський підписав Закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо стимулювання розвитку виноградарства та садівництва» № 1989-ІХ, ухвалений Верховною Радою України 17 грудня 2021 року. Як зазначив Міністр аграрної політики та продовольства України Роман Лещенко, ухвалення відповідного законодавчого акта - це важливий крок на шляху до відновлення й розвитку галузі, оскільки створюються належні економічні і правові умови для розвитку виноградарства та садівництва в Україні. Зокрема, закон розширює перелік громадян України, які мають право на викуп земельних ділянок державної та комунальної власності для ведення селянського (фермерського) господарства. Так, передбачається викуп земель державної й комунальної власності громадянами, які набули право оренди землі шляхом переоформлення права постійного користування щодо зазначених земельних ділянок до 2016-го, а не до 2010 року, як було раніше. Також з 2024-го року громадяни матимуть право на викуп земель з угіддями, які належать до багаторічних насаджень, якщо такі особи не менше трьох років вирощують на вказаних земельних ділянках багаторічні насадження (плодові, ягідні, горіхоплідні рослини, виноград). Крім того, законом вносяться зміни до Земельного кодексу України та Закону України «Про оренду землі», щодо встановлення мінімального строку у 25 років для користування земельними ділянками під виноградниками або для їх закладання. Також врегульовуються питання відшкодування користувачу його витрат, здійсненних на закладення (посадку) та/або догляд за виноградниками, а також завданих збитків у разі дострокового припинення права користування земельною ділянкою. "Зміни в законодавстві створюють ще більше умов для ефективного ведення бізнесу з садівництва та виноградарства. Інвестиції в цей бізнес доволі великі та довгоокупні. Наприклад, інтенсивний яблуневий сад вступає в повне плодоношення лише на 5 рік після закладання і може плодити понад 15 років. Тому вкрай важливо для інвесторів мати можливість впроваджувати цей бізнес на власних земельних ділянках або, принаймні, мати гарантію у вигляді довготривалої оренди цих ділянок", - наголосила директорка департаменту агропромислового розвитку Львівської ОДА Тетяна Гетьман. Цей закон створить сприятливі умови для розвитку виноградарства та садівництва в Україні, що стимулюватиме розширення діяльності наявних та появу нових господарств, а також збільшення зайнятості сільського населення. Це також підвищить забезпечення вітчизняною сировиною українських підприємств галузі виноробства та виробників соків, що стане ще одним кроком як у розвитку сільського господарства, так і в забезпеченні продовольчої незалежності держави.
Президент підписав закон, що сприятиме розвитку виноградарства та садівництва в Україні
4 січня 2022
Президент України Володимир Зеленський підписав Закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо стимулювання розвитку виноградарства та садівництва» № 1989-ІХ, який Верховна Рада ухвалила 17 грудня 2021 року. Документ має на меті створення належних економічних і правових умов, сприятливих для розвитку виноградарства та садівництва в Україні. Закон розширює перелік громадян України, які мають право на викуп земельних ділянок державної та комунальної власності для ведення селянського (фермерського) господарства. Так, передбачається викуп земель державної й комунальної власності громадянами, які набули право оренди землі шляхом переоформлення права постійного користування щодо зазначених земельних ділянок до 2016-го, а не до 2010 року, як було раніше. Згідно з документом, з 2024-го громадяни також матимуть право на викуп земель з угіддями, які належать до багаторічних насаджень, якщо такі особи не менше трьох років вирощують на вказаних земельних ділянках багаторічні насадження (плодові, ягідні, горіхоплідні рослини, виноград). Крім того, встановлюється строк для земельних ділянок сільськогосподарського призначення, переданих в оренду для закладання та/або вирощування багаторічних насаджень (плодових, ягідних, горіхоплідних, винограду), який не може бути меншим за 25 років. Також законом передбачено, що у разі розірвання договору оренди землі з ініціативи орендодавця (крім випадків розірвання договору у зв'язку з неналежним виконанням орендарем своїх обов'язків) орендар має право на відшкодування витрат на поліпшення орендованої земельної ділянки, здійснених за згодою орендодавця, та збитків, завданих через розірвання договору. Цей закон створить сприятливі умови для розвитку виноградарства та садівництва в Україні, що стимулюватиме розширення діяльності наявних та появу нових господарств, а також збільшення зайнятості сільського населення. Це також підвищить забезпечення вітчизняною сировиною українських підприємств галузі виноробства та виробників соків, що стане ще одним кроком як у розвитку сільського господарства, так і в забезпеченні продовольчої незалежності держави.
Уряд схвалив проект Закону України „Про соціальну роботу” у новій редакції
10 грудня 2021
Сьогодні на засіданні Уряд схвалив проект Закону України „Про соціальну роботу” у новій редакції. Метою прийняття законопроекта є забезпечення проведення у територіальних громадах системної та ефективної соціальної роботи з особами / сім’ями, які належать до вразливих груп населення та / або перебувають у складних життєвих обставинах, спрямованої на попередження потрапляння у складні життєві обставини, подолання або мінімізацію їх наслідків. В умовах децентралізації особливої актуальності набуло питання здійснення соціальної роботи в територіальних громадах, адже кількість осіб, які перебувають у складних життєвих обставинах і потребують допомоги щорічно збільшується. Особливо гостро постають питання, хто має безпосередньо здійснювати соціальну роботу, як мають взаємодіяти учасники системи соціальної роботи в нових умовах, як має бути розмежовано повноваження у сфері соціальної роботи, яким чином стимулювати громади до забезпечення соціальної роботи та надання соціальних послуг. Також потребують унормування питання методів і технологій практичної соціальної роботи, які можуть застосовуватись у громаді, уточнення змісту і напрямів соціальної роботи. Новою редакцією закону передбачається: уточнити перелік суб’єктів соціальної роботи; розмежувати повноваження центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування у сфері соціальної роботи; визначити основні рівні, напрямки, методи і технології практичної соціальної роботи; посилити відповідальність за проведення соціальної роботи.
ВРУ внесла зміни до Закону України «Про альтернативні види палива» щодо розвитку виробництва біометану
21 жовтня 2021
Сьогодні Верховна Рада України у другому читанні та в цілому прийняла Закони України «Про внесення змін до Закону України «Про альтернативні види палива» щодо розвитку виробництва біометану» та «Про енергетичну ефективність». Інформують у департаменті паливно-енергетичного комплексу, енергоефективності та житлово-комунального господарства Львівської ОДА. Перший Закон спрямований на забезпечення можливості верифікації очищеного біогазу (біометану), фізико-технічні характеристики якого мають відповідати вимогам нормативно-правових актів на природний газ, видачі гарантії походження на обсяг такого газу, формування реєстру біометану. Закон передбачає запровадження механізму розвитку ринку біометану, який спрямований на використання можливостей української газотранспортної системи (ГТС), яка пов’язана з ГТС європейських країн, і, в довгостроковій перспективі, фізичний або віртуальний експорт біометану на ринки країни Європейського Союзу, може покращити економічну привабливість виробництва біометану в Україні. Розробка українського реєстру виробництва і використання біометану та співпраця з подібними реєстрами країн Європейського Союзу є потенційною можливістю продажу біометану іншим країнам з обміном гарантій (сертифікатів) його походження. Закон України «Про енергетичну ефективність» передбачає встановлення правових, економічних та організаційних засад діяльності у сфері забезпечення енергетичної ефективності, забезпечення здійснення енергоефективних заходів, які проводитимуться під час виробництва, транспортування, передачі, розподілу, постачання та споживання енергії. Він визначає основні засади державної політики у сфері забезпечення енергетичної ефективності, особливості формування та виконання національних планів дій з енергоефективності, підходи до формування стратегії забезпечення енергетичної ефективності будівель, засади забезпечення економії енергії в будівлях центральних органів виконавчої влади. Законом також визначає: • особливості врахування критеріїв енергоефективності під час здійснення публічних закупівель чи придбання та найму (оренди) будівель органами державної влади, органами місцевого самоврядування та юридичними особами, які забезпечують потреби держави або територіальної громади; • вимоги до екодизайну продуктів, пов’язаних із споживанням енергії; • засади енергетичного аудиту та енергетичного менеджменту; • особливості запровадження інтелектуальних систем обліку; • стимулювання енергоефективності в сфері передачі та розподілу електричної енергії, транспортування та розподілу природного газу; • стимулювання енергоефективності в сфері теплопостачання; • основні засади здійснення енергосервісу; • популяризація та стимулювання підвищення рівня енергоефективності серед споживачів; • відповідальність за порушення законодавства у сфері забезпечення енергетичної ефективності.
Закон про розвиток інституту старост: основні положення
2 серпня 2021
29 липня Президент України підписав Закон «Про внесення змін до деяких законів України щодо розвитку інституту старост» (законопроєкт №4535), який парламент ухвалив 14 липня 2021 року. Документ спрямований на посилення інституту старост та розвиток механізмів громадської участі в процесах прийняття рішень місцевою владою. Зокрема, Закон врегульовує питання затвердження кандидатури старост, порядок створення старостинських округів, затвердження радою громади положень про старосту, суміщення посади старости тощо. Відповідно до положень Закону, перед внесенням кандидатури старости на розгляд ради громади, яка його затверджує, обов’язковим є проведення громадського обговорення з мешканцями відповідного старостинського округу. Кандидатура старости вважається погодженою, якщо в результаті громадського обговорення отримала підтримку не менше 7-20% голосів, залежно від кількості жителів відповідного старостинського округу. Закон визначає, що відтепер входження старости до складу виконавчого комітету ради громади вже не буде обов’язковим. Проте, він матиме гарантоване право на участь та виступ на пленарних засіданнях ради громади, засіданнях її постійних комісій та виконавчого комітету з питань, що стосуються інтересів жителів відповідного старостинського округу. За словами директора департаменту економічної політики ЛОДА Степана Куйбіди інститут старост є важливим елементом реформи децентралізації та територіальної організації влади в Україні, адже староста є першою ланкою представлення інтересів мешканців ввіреного йому старостинського округу у місцевих органах влади. Місцеві ради уповноважуватимуть старост надавати необхідні адміністративні послуги в окрузі. «Тому підписання Президентом відповідного Закону є логічним та важливим кроком до подальшого впровадження і успішного завершення реформи децентралізації влади» – зазначив Степан Куйбіда. Законопроект готували Мінрегіон та Комітет Верховної Ради України з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування з залученням асоціацій органів місцевого самоврядування та експертів.
Глава держави підписав Закон «Про платіжні послуги»
30 липня 2021
Президент України Володимир Зеленський підписав Закон «Про платіжні послуги» № 1591-ІХ, що його парламент ухвалив 30 червня 2021 року. Закон спрямований на модернізацію й подальший розвиток ринку платіжних послуг та сприятиме впровадженню інновацій у фінансовій сфері України. Документ адаптує українське законодавство до правового поля Європейського Союзу, що в майбутньому дасть змогу інтегрувати платіжну систему України із системою ЄС. Новий закон базується на сучасних вимогах і враховує норми європейських регуляторних актів, зокрема Другої платіжної директиви (PSD2) та Директиви з електронних грошей (EMD). Також документ посилює захист прав споживачів платіжних послуг і забезпечує прозорість їхнього надання. Зокрема, встановлюються вимоги до управління ризиками та аутентифікації користувача. Згідно із законом, в Україні буде визначено дев’ять категорій надавачів платіжних послуг. З’являться нові учасники ринку – установи електронних грошей, філії іноземних платіжних установ, надавачі послуги з надання відомостей з рахунків, платіжні установи. Існуватиме дев'ять платіжних послуг, з яких дві – нефінансові (послуга з ініціювання платіжної операції та послуга з надання відомостей з рахунків). Небанківські надавачі платіжних послуг (платіжні установи, установи електронних грошей, поштові оператори та деякі інші надавачі платіжних послуг) зможуть відкривати платіжні рахунки, випускати платіжні картки та електронні гроші. Від небанківських фінансових установ не вимагатиметься участь у платіжних системах для здійснення переказу. Відповідно до документу, НБУ отримає право випускати «цифрову валюту Національного банку України», а також створити регуляторну «пісочницю» – платформу для тестування послуг, технологій та інструментів на платіжному ринку, заснованих на інноваційних технологіях. Її функціонування передбачає тісну взаємодію регулятора зі стартапами та розуміння їхніх потреб. Також закон створює умови для запровадження в Україні концепції відкритого банкінгу (Open banking), що має об'єднати різних надавачів платіжних послуг і технологічні платформи в єдину платіжну екосистему. Планується, що Open banking запрацює в Україні у 2023 році. Крім того, з метою мінімізації кібершахрайства посилюється відповідальність за незаконні дії з платіжними інструментами та засобами доступу до банківських та/або платіжних рахунків, а також вимоги до безпеки платіжних операцій – постачальникам платіжних послуг необхідно буде використовувати посилену аутентифікацію користувачів у визначених випадках. Цей закон набирає чинності на наступний день після опублікування та вводиться в дію через 12 місяців, за винятком окремих статей.
Президент підписав закон щодо посилення відповідальності за домашнє насильство та насильство за ознакою статі
29 липня 2021
Президент України Володимир Зеленський підписав Закон «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо посилення відповідальності за вчинення домашнього насильства та насильства за ознакою статі» № 1604-ІХ, який Верховна Рада ухвалила 1 липня 2021 року. Документ дає змогу постраждалій особі отримати відшкодування матеріальних збитків і моральної шкоди, завданих унаслідок домашнього насильства. Згідно із законом, військовослужбовці, військовозобов'язані та резервісти, а також особи начальницького складу НАБУ, рядового й начальницького складу Державної кримінально-виконавчої служби України, служби цивільного захисту, ДБР та поліцейські несуть адміністративну відповідальність на загальних підставах за вчинення домашнього насильства, насильства за ознакою статі, невиконання термінового заборонного припису або неповідомлення поліції про місце свого тимчасового перебування у разі винесення такого припису. Вказані правопорушення караються накладенням штрафу від 10 до 20 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадськими роботами на строк від 30 до 40 годин, або адміністративним арештом на строк до 10 діб. За повторні правопорушення, вчинені протягом року, передбачений штраф від 20 до 40 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від 40 до 60 годин, або адмінарешт на строк до 15 діб. Цей закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування.
Президент підписав закон щодо вдосконалення надання державної підтримки сільгоспвиробникам
23 липня 2021
Президент Володимир Зеленський підписав Закон № 1601-ІХ «Про внесення змін до деяких законів України щодо удосконалення правового регулювання страхування сільськогосподарської продукції з державною підтримкою», який Верховна Рада ухвалила 1 липня поточного року. Закон покликаний забезпечити фінансову стабільність виробників за несприятливих погодних умов, сприяти збільшенню застрахованих сільськогосподарських угідь та розширенню ринку страхування такої продукції. Зокрема, документ збільшує ставку податку на дохід за договорами страхування с/г продукції на 0,5 відсоткових пункту з метою подальшого спрямування цих коштів на підтримку страхування зазначеної продукції. Законом визначається механізм надання державної підтримки сільськогосподарським товаровиробникам для страхування їхньої продукції, а також вимоги до учасників ринку, яким може надаватися така допомога. Крім того, визначаються об’єкти страхування, страхові продукти, ризики та випадки страхування з державною підтримкою. Розмір часткового відшкодування сільськогосподарським товаровиробникам страхових платежів встановлено на рівні до 60%. Водночас зазначається, що конкретний розмір компенсації визначатиметься з огляду на можливості державного бюджету у відповідному порядку використання бюджетних коштів. Водночас документ скасовує положення щодо страхування сільськогосподарської продукції через Аграрний страховий пул. Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування.
«Важливо, щоб наші фермери та сільгоспвиробники максимально скористалися можливостями підтримки з бюджету», - Віталій Загайний
21 липня 2021
Про фінансову підтримку, яку можуть отримати аграрії Львівщини йшлося сьогодні в межах робочої наради заступника голови Львівської ОДА Віталія Загайного з представниками РДА та територіальних громад. «Сьогодні ми можемо підбити своєрідні підсумки за перше півріччя активності використання регіональних та державних допомог, які адресовані власне фермерським господарствам та іншим суб’єктам агропромислового виробництва області. Хочу нагадати, щоб в межах обласного бюджету є видатки, які передбачають підтримку суб’єктів агропромислового ринку. Це - 20,3 млн грн, які розподілені між різними фінансовими інструментами. Таких інструментів є 12, з них 9 – це ті, які будуть цікаві для фермерів в ОТГ. Окрім регіональної програми є і державна підтримка. Так цього року її збільшили на пів мільярда гривень. Тут є низка програм, які можуть якісно використати і фермери, і сільгосппідприємства. Для Львівської ОДА принципово, щоб наші фермери та сільгоспвиробники максимально скористалися можливостями підтримки з бюджету»,- зазначив заступник голови. Як розповіла керівник департаменту агропромислового розвитку Львівської ОДА Тетяна Гетьман щороку Львівщина нарощує фінансування в частині підтримки аграріїв регіону. Так, сьогодні є два напрямки підтримки, фінансовим ресурсом яких фермери вже можуть скористатися: з державного та обласного бюджетів. «Обласна програма спрямована в першу чергу на суб’єктів мікро та малого господарювання аграрного бізнесу основною діяльністю яких є виробництво с/г продукції. Державною програмою ж можуть користуватися всі: і малі і середні і великі фермерські господарства-виробники. Деякі напрямки перетинаються, але загалом обидві програми охоплюють всі напрямки, які на сьогодні працюють і активно розвиваються в Україні»,- зазначила керівник департаменту. Так, цьогоріч з державного бюджету на підтримку агропромислового комплексу виділили 4,5 млрд грн, що на 0,5 млрд грн більше у порівнянні з минулим роком. Серед нових напрямків підтримки галузі тваринництва – спеціальна бюджетна дотація за приріст поголів’я корів власного відтворення. Вона надаватиметься суб’єктам господарювання, які юридичними особами і власниками корів, за кожну прирощену корову власного відтворення станом на 1 липня поточного року у порівнянні з наявним поголів’ям корів станом на 1 січня. Розмір дотації 30- тис грн за одну голову. Також це спеціальна бюджетна дотація за утримання кізочок, козематок, ярок та вівцематок. Тут розмір дотації тисяча гривень за одну голову. Надалі державні програми планують доповнити новими напрямами фінансової підтримки. Такими як: - здешевлення страхування сільськогосподарських культур; - підтримка органічного виробництва; - дотація за посіви нішевих культур (гречка); - промислове картоплярство. Своєю чергою, з обласного бюджету на виконання заходів Комплексної програми підтримки та розвитку сільського господарства у Львівській області на 2021-2025 роки виділили 20,3 млн грн. Так станом на 15 липня заходи програми виконали на суму 4,9 млн грн. (24,1%), профінансували – 4,7 млн грн (23,1%). Керівник департаменту агропромислового розвитку окремо зупинилась на можливості отримання органами місцевого самоврядування субвенції на заходи з поліпшення громадських пасовищ. Умовою для отримання фінансування є рішення громади про створення такого пасовища з метою задоволення потреб громади та наявність проекту землеустрою земельної ділянки комунальної форми власності та її реєстрація, наявність проектно-кошторисної документації на роботи з поліпшення пасовищ. Фінансову підтримку надають за рахунок коштів, як надходять до спецфонду обласного бюджету у вигляді субвенції ОМС. Заявки ОМС можуть подати до 1 вересня. «Департамент провів зустрічі щодо можливостей підтримки з представниками райдержадміністрацій, територіальних громад та аграріями в кожному районі області. Уся інформація щодо можливої підтримки є на сайті Львівської ОДА. Також ми закликаємо керівників РДА, ОМС активно інформувати мешканців територій щодо наявних можливостей. Адже це дієва практична допомога для розвитку господарства на територіях, відтак в цілому агропромислового сектору Львівщини», - зазначила Тетяна Гетьман. Довідково В області здійснюють діяльність 1,2 тис агроформувань, з яких 787 фермерських господарств, в тому числі зареєстровано 45 СФГ (без статусу юрособи).
Верховна Рада підтримала закон необхідний для стабільної роботи підприємств тепло-, водопостачання
15 липня 2021
Верховна Рада у другому читанні прийняла законопроєкт № 3508-д «Про заходи, спрямовані на подолання кризових явищ та забезпечення фінансової стабільності на ринку природного газу», яким зокрема пропонується механізм реструктуризації боргів теплокомуненерго за спожитий газ та відшкодування заборгованості з різниці в тарифах. Вказаний законопроєкт №3508-д є дуже важливим для теплопостачальних організацій, оскільки дозволить пройти стабільно опалювальний сезон. Інформують у департаменті паливно-енергетичного комплексу, енергоефективності та житлово-комунального господарства. Законопроєктом вноситься низка змін до Законів України «Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення за спожиті енергоносії» та «Про виконавче провадження. Зокрема, зміни передбачають: - перенесення розрахункової дати врегулювання заборгованості за спожиті енергоносії з 1 липня 2016 року на 1 червня 2021 року; - надання можливості підприємствам теплоенергетики реструктуризувати борг за розподіл та транспортування природного газу з наступним списанням нарахованих на нього пені/штрафних санкцій; - відшкодування заборгованості з різниці в тарифах на теплову енергію, опалення та постачання гарячої води, послуги з централізованого водопостачання, водовідведення, що вироблялися, транспортувалися та постачалися населенню та/або підприємствам централізованого питного водопостачання та водовідведення, що надають послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, що утворилась як до, так і після 1 січня 2016 року (по тепло-, водопостачальних організаціях Львівської області заборгованість з різниці в тарифах складає – 1,6 млрд грн); - зупинення виконавчих проваджень та заходів з примусового виконання рішень в частині стягнення заборгованості за постачання енергоносіїв, а також розподіл природного газу, зокрема за договорами з НАК «Нафтогаз України» та операторами газорозподільчих мереж. Слід зауважити, що на сьогодні заборгованість підприємств теплокомуненерго Львівської області перед НАК «Нафтогаз України» сягнула 1,9 млрд гривень. "Вказана заборгованість виникла не з вини теплопостачальних організацій та відповідно не має джерел погашення. Перекладати її на тарифи майбутніх періодів – безвідповідально перед громадянами", – підсумував директор департаменту паливно-енергетичного комплексу, енергоефективності та житлово-комунального господарства Львівської облдержадміністрації Богдан Кейван. Упродовж трьох місяців Уряд має привести у відповідність до цього законопроєкту свої підзаконні акти. Своєю чергою, з метою забезпечення своєчасної організації заходів, для виконання положень законопроекту № 3508-д в частині здійснення відшкодування різниці в тарифах, станом на сьогодні Львівською облдержадміністрацією проводиться робота щодо оновлення складу територіальної комісії з питань узгодження заборгованості з різниці в тарифах. Довідково: У Львівській області Територіальна комісія з питань узгодження заборгованості з різниці в тарифах створена відповідно до розпорядження Львівської обласної державної адміністрації від 11.05.2017 № 356/0/5-17.