Місцеві органи влади повинні забезпечити виплату зарплат у бюджетних установах
Департамент фінансів Львівської ОВА, як і кожного року відповідно до визначених засад бюджетного законодавства, провів експертизу рішень про затвердження місцевих бюджетів на 2022 рік. Від правильності затверджених рішень місцевих бюджетів залежить ефективне та раціональне використання бюджетних коштів у майбутньому.
Як зазначив директор департаменту фінансів Львівської ОВА Олег Демків, попри щорічні зауваження місцеві органи влади вкотре не дотримали вимог пункту 4 статті 77 Бюджетного кодексу України стосовно забезпечення у повному обсязі потреби в коштах на оплату праці працівників бюджетних установ і проведення розрахунків за енергоносії та комунальні послуги, що споживаються бюджетними установами.
«Це одне із найсуттєвіших порушень, ліквідація якого вимагає комплексного підходу для балансування бюджету.
22-м місцевим бюджетам області не вистачає 100 мільйонів гривень асигнувань на оплату праці (найбільший відсоток у галузі освіти). Однак, вже під кінець першого кварталу поточного року, за рахунок вжитих заходів, вдалося зменшити дефіцит коштів на 18,9 млн грн, а у 3 територіях (Стрийському, Самбірському районних та Судововишнянському міському бюджетах) - ліквідовано повністю», - пояснив Олег Демків.
«Проблема дефіцитності бюджету та ще й в умовах воєнного стану - це додатковий тягар для місцевих бюджетів, який потребує виважених рішень щодо його подолання. А саме перерозподіл видатків з урахуванням їх пріоритетності, спрямування вільного залишку бюджетних коштів і вжиття реальних заходів економії для збалансованості відповідних бюджетів», - додав директор департаменту фінансів.
Новини за темою
Власні доходи обласних бюджетних установ зросли на 29%: дані за перший квартал року
14 квітня 2022
У першому кварталі 2022 року обласні бюджетні установи, заклади та господарські організації отримали власних доходів у сумі 94 млн гривень. В умовах воєнного стану такі доходи є вагомою фінансовою підтримкою життєдіяльності бюджетної сфери. Традиційно, в загальній структурі власних надходжень переважають благодійні внески, гранти, дарунки – 58%, платні послуги становлять 42%. Загалом, у порівняні з аналогічних періодом минулого року власні доходи зросли на 21 млн грн або 29 % Понад половину всіх надходжень отримали медичні заклади – 49 млн гривень. Закладам освіти надійшло 15,5 млн грн, соціального захисту – майже 14 млн грн, культури та мистецтва – понад 6 млн грн, фізичної культури та спорту – понад 2 млн гривень. У закладах охорони здоров’я спостерігається й найвища динаміка власних надходжень – 29%. Водночас, у порівнянні з першим кварталом 2021 роком майже вдвічі зменшилися доходи установ фізичної культури та спорту. З отриманих у першому кварталі 2022 році власних надходжень установи, заклади та організації обласного підпорядкування на забезпечення свого функціонування використали 68 млн грн або 72% цьогорічних доходів. Основна стаття видатків – це господарські витрати (понад 50,5 млн грн або 74% до всіх витрат). Інші кошти виділено на оплату праці та енергоносіїв, придбання обладнання тощо.
Місцеві бюджети: керівникам громад наголошують на необхідності планування власних надходжень бюджетних установ
11 квітня 2022
Під час проведення експертизи рішень місцевих бюджетів на 2022 рік департамент фінансів Львівської ОВА звертає увагу керівників громад на необхідність планувати власні надходження бюджетних установ. Так, окрім прямого фінансування з бюджету, більшість бюджетних установ мають додаткові джерела отримання коштів до спеціального фонду. Зокрема, це надходження від оренди приміщень, гранти, благодійні внески, а також плата за надання послуг тощо. Такі надходження є власними надходженнями бюджетних установ. Проте, у бюджетах Тростянецької, Судововишнянської, Радехівської, Боринської, Комарнівської, Куликівської, Новояричівської, Оброшинської, Рава-Руської, Сокільницької, Стрілківської, Східницької територіальних громад не вживаються достатні заходи місцевими органами влади щодо мобілізації усіх можливих ресурсів до місцевих бюджетів. Видатки за рахунок власних надходжень у деяких установах культури та мистецтва на 2022 рік взагалі не заплановані. У департаменті фінансів Львівської ОВА наголошують, що додатковим джерелом доходів спеціального фонду є власні надходження бюджетних установ, відповідно до положень статті 13 Бюджетного кодексу України. Адже від того як місцева влада спланує бюджет громади, створить умови для залучення додаткових коштів і цільово й раціонально витратить - залежить достаток громади.
«Кожен на своєму місці повинен робити максимум, щоби Збройні Сили відчували нашу підтримку», - Іван Собко
25 березня 2022
Кожна установа, кожне підприємство, кожен заклад на Львівщині зараз повинні працювати максимально ефективно. Тому що навантаження на бюджетну сферу області у зв’язку з перебуванням значної кількості переселенців є колосальним. На цьому під час брифінгу наголосив заступник начальника Львівської ОВА з питань бюджету, освіти, культури, молоді, спорту та охорони здоров’я Іван Собко. «На Львівщині зараз перебуває близько 240 тисяч українців з Сходу, Центру та Півдня України, які, в основному, потребують опіки, - це діти і жінки. Є звичайно і певний відсоток чоловіків, які не воюють, стають на облік. Заклади бюджетної сфери (заклади медицини, освіти, культури, спорту, соціального захисту) максимально відповідно докладають зусиль, щоби кожна людина відчула на Львівщині не тільки спокій, а й мирне небо, де немає активних бойових дій. Кожен на своєму місці повинен робити максимум, щоби Збройні Сили відчували нашу підтримку», - розповів Іван Собко. Він також додав, що загалом ситуація в області стабільна. Цьому, зокрема, сприяє і те, що держава перейшла на спрощені процедури ведення бізнесу в частині і податків, і зборів, додаткових стимулів ведення бізнесу. “Тому вчергове Львівська обласна військова адміністрація закликає кожного підприємця при сьогоднішній ситуації навпаки шукати можливості для розширення бізнесу, для створення нових робочих місць. Держава дає для цього можливість!”, - зазначив Іван Собко.
Кабмін дозволив бюджетним установам у грудні стовідсоткову передоплату за природний газ
28 грудня 2021
Кабінет Міністрів України постановою від 23 грудня 2021 року № 1358 вніс зміни до пункту 151 постанови Кабінету Міністрів України від 22 липня 2020 року № 641, дозволивши бюджетним установам закуповувати в грудні природний газ у ТОВ «Газопостачальна компанія «Нафтогаз Трейдинг». Інформують у департаменті паливно-енергетичного комплексу, енергоефективності та житлово-комунального господарства. Відтепер бюджетні установи, заклади охорони здоров’я державної власності, казенні підприємства та/або державні установи, заклади охорони здоров’я комунальної власності, комунальні некомерційні підприємства та/або комунальні установи отримали можливість купити газ у ГК «Нафтогаз Трейдинг» за передоплатою у розмірі 100%. З текстом постанови можна ознайомитись за посиланням.
“Керівники установ, які до 1 грудня не укладуть угоди з новим постачальником газу, нестимуть персональну відповідальність», - Андрій Годик
26 листопада 2021
До 1 грудня бюджетні установи повинні укласти угоди на постачання природного газу з новим постачальником ТзОВ «Газопостачальна компанія «Нафтогаз Трейдинг», який передбачив ціну природного газу на рівні 16,8 грн/куб. м. Керівництво області, працівники профільного департаменту ОДА на постійній основі надавали методичну та практичну допомогу щодо підготовки контрагентами пакету документів для укладення договорів з новим постачальником. Однак, на сьогоднішній день низка бюджетних установ зволікають із підготовкою зазначених документів. Відтак, перший заступник голови Львівської ОДА Андрій Годик наголосив, що керівники цих закладів нестимуть персональну відповідальність, якщо до вказаного терміну угоди не будуть укладені. “Таку діяльність можна розцінювати як службове недбальство або взагалі як злий умисел. Попереджаю керівників Львівської державної музичної школи №4, Львівського регіонального фтизіопульмонологічного клінічного лікувально-діагностичний центру, Управління культури, спорту та гуманітарної політики Новороздільської міської ради, Національного лісотехнічного університету України, Обласного дитячого протитуберкульозного санаторію "Журавно", Дрогобицького міського центру соціальних служб, КНП "Новострілищанська амбулаторія загальної практики - сімейної медицини" Бібрської міської ради, департаменту міського господарства Дрогобицької міської ради про персональну відповідальність за забезпечення безперебійного постачання природного газу ввірених установ та організацій», - наголосив Андрій Годик. Нагадаємо, 25 жовтня була прийнята постанова Кабінету Міністрів України №1102, яка передбачала, що постачання природного газу бюджетним установам, закладам охорони здоров’я державної та комунальної власності, які не мають постачальника природного газу, буде здійснювати постачальник НАК «Нафтогаз України» за ціною 16,8 грн /куб. м.
Для оперативного підписання договорів на забезпечення бюджетних установ газом у регіонах проведено засідання ТЕБ та НС, — Міністерство розвитку громад та територій
13 жовтня 2021
НАК «Нафтогаз України» розпочав процес підписання середньострокових договорів на постачання газу по фіксованій ціні з бюджетними установами. Відтак для пришвидшення цього процесу у кожному регіоні були проведені засідання комісії ТЕБ та НС, що дозволило укладати договори за скороченою процедурою. Про це повідомила заступниця Міністра розвитку громад та територій Наталія Хоцянівська. «Важливим питанням напередодні старту опалювального сезону є підписання договорів з бюджетними установами на постачання газу за фіксованою ціною. Комісії ТЕБ та НС проводилися областями саме з цією метою — для подолання технічних моментів. Це процедурні засідання. Ще минулого тижня було проведено селекторну нараду з головами міст та очільниками регіонів, НАК «Нафтогаз України», АМУ, АМКУ щодо укладання договорів з підприємствами бюджетної сфери, було прийнято рішення щодо проведення ДСНС у кожному регіоні засідання комісії ТЕБ та НС. Цей крок продиктований необхідністю пришвидшення процедури, аби газ було закуплено бюджетними установами за фіксованою, нижчою ціною», — підкреслила Наталія Хоцянівська. За її словами, проведення засідань ТЕБ та НС у регіонах забезпечує юридичний аспект для оперативного підписання договорів. Йдеться про типові договори, які затверджують постачання газу за фіксованим тарифом для бюджетних установ – 13,7 грн за кубометр (з урахуванням транспортування та ПДВ – 16,8 грн). «Ця пропозиція щодо фіксованої ціни для бюджетних установ прописана у відповідному Меморандумі та є нижчою, ніж поточні світові ціни на газ. Вона буде діяти протягом 15 місяців — до кінця 2022 року. Йдеться про підтримку соціального сектору. Після укладання договорів одразу може розпочатися обігрів шкіл, дитячих садків, лікарень та інших бюджетних установ, якщо цього потребує температурний режим», — наголосила Наталія Хоцянівська. Нагадаємо, 30 вересня між Кабінетом Міністрів в особі Прем’єр-міністра України, Міністра розвитку громад та територій та Міністра енергетики, НАК «Нафтогаз України», Офісом Президента України, Всеукраїнською асоціацією органів місцевого самоврядування, «Асоціація міст України» та Палатою місцевих влад Конгресу місцевих та регіональних влад підписано Меморандум про взаєморозуміння щодо врегулювання проблемних питань у сфері постачання тепла та гарячої води у прийдешньому опалювальному сезоні (2021-2022 рр.). Зазначимо, Президент України Володимир Зеленський підписав Закон «Про заходи, спрямовані на подолання кризових явищ та забезпечення фінансової стабільності на ринку природного газу», який набрав чинності 29 серпня 2021 року. Закон прийнято з метою врегулювання ситуації з боргами ТКЕ перед НАК «Нафтогаз України». Раніше Олексій Чернишов повідомив, що Урядом розроблено План заходів, спрямований на розв’язання проблемних питань у сфері ЖКГ та затвердив Методику визначення заборгованості з різниці в тарифах.
Понад 89 млн грн – власні доходи закладів, що фінансуються з обласного бюджету
20 травня 2021
Власні доходи установ, закладів та організацій, які фінансуються з обласного бюджету, за чотири місяці поточного року перевищили 89,6 млн гривень. Майже половину цієї суми отримали медичні заклади – 44,5 млн гривень. Установам освіти та соціального захисту надійшло 16,2 млн грн та 15,2 млн грн відповідно або по 17% загального обсягу доходів, закладам культури та мистецтва – 6,6 млн грн або 7%, фізичної культури та спорту – 5,6 млн грн або 6%, іншим установам та організаціям – 1,5 млн грн або 1,6%. У порівнянні з аналогічним періодом минулого року, доходи закладів охорони здоров’я збільшилися майже вдвічі, фізичної культури та спорту – на 23%, установ освіти, культури та соціального захисту залишилися на рівні минулого року. Уже понад рік карантин і заходи щодо запобігання поширенню коронавірусу негативно впливають на діяльність бюджетних установ та господарських організацій, що відображається і на отриманні ними доходів. Адже під час карантину заборонено проведення масових заходів та роботу суб’єктів господарювання, яка передбачає приймання відвідувачів. Особливо це відчули заклади мистецтва, які за 4 місяці поточного року отримали власних доходів удвічі менше, ніж за аналогічний період минулого року. «У кінці квітня Львівщина вийшла з „червоної” зони карантину. Маємо надію, що заклади культури, мистецтва, фізичної культури та спорту знайдуть нові форми і методи роботи та запрацюють на повну потужність. А це дасть можливість забезпечити мешканців області якісними послугами та збільшити власні надходження, які спрямовуються на утримання і розвиток цих закладів», - зазначив директор департаменту охорони здоров’я Львівської ОДА Олег Демків.
Інформація про власні надходження до бюджетних установ усіх місцевих бюджетів області
23 квітня 2021
У департаменті фінансів Львівської ОДА підготували інформацію щодо стану власних надходжень (платні послуги, оренда приміщень, благодійні внески тощо) до бюджетних установ усіх місцевих бюджетів області. Адже це додатковий фінансовий ресурс, що дозволяє покращити якість надання безоплатних послуг населенню в соціально-культурній сфері. Впродовж січня-березня 2021 року бюджетні установи області отримали власних надходжень на 243 млн грн або 31% до річних призначень (на рівні І кварталу минулого року). Зокрема, від надання платних послуг і приміщень в оренду надійшло трохи більше половини усіх надходжень (53%) або 129 млн грн, благодійних внесків – 114 млн грн (47%). З розрахунку на одного працівника цих установ надходження становлять 2,3 тис. гривень. Найбільше мобілізували власних надходжень бюджетні установи освіти – 134 млн грн, далі - охорони здоров'я – 84 млн грн, соціального захисту – 15 млн грн, культури – 6 млн гривень. Серед територіальних громад слід відзначити Червоноградську, якій вдалося мобілізувати близько 39 млн грн власних надходжень, що з розрахунку на 1 працівника бюджетних установ становить 13 тис. гривень. Також ефективно в цьому напрямку працюють Великолюбінська (1,8 млн грн або 4,7 тис грн на 1 працівника), Жовтанецька (1,5 млн грн або 3,3 тис грн на 1 працівника), Дрогобицька (10,3 млн грн або 2,8 тис грн на 1 працівника), Львівська (65,4 млн грн або 2,4 тис грн на 1 працівника), Сокальська (4,9 млн грн або 2,4 тис грн на 1 працівника) територіальні громади. «Не зважаючи на такі непогані показники, слід зазначити, що власні надходження бюджетних установ зовсім відсутні у Сокільницькій громаді. Установи Боринської громади мобілізували лише 500 грн; Козівської – 22 тис грн; Грабовецько-Дулібівської, Східницької, Меденицької, Ралівської, Турківської лише по 100 грн на одного працівника або 30 тис грн, 46 тис грн, 59 тис грн, 125 тис грн відповідно. А бюджети цих громад далеко не лідери за фінансовою спроможністю», - розповів директор департаменту фінансів Львівської ОДА Олег Демків. «Регулярне проведення аналізу фінансової діяльності громад дозволяє визначити проблемні питання у роботі не тільки органів місцевого самоврядування, а й окремих установ, зробити висновки для подальшої роботи, та використовувати успішний реалізований досвід. Приємно відзначити, що по фінансових показниках, надходженнях до бюджетів Львівщина займає лідируючі позиції в Україні», - зазначив заступник голови Львівської ОДА Іван Собко. З детальнішою інформацією про власні надходження бюджетних установ можна ознайомитися на сайті департаменту фінансів облдержадміністрації за посиланням: https://loda.gov.ua/informaciya_pro_stan_vykonannya_okremyh_pokaznykiv_miscevyh_byudzhetiv_oblasti
Питання закупівлі електроенергії бюджетними установами області на 2020 рік в центрі наради з представниками РДА
26 грудня 2019
Сьогодні, 26 грудня, під головуванням першого заступника голови Львівської облдержадміністрації Василя Лозинського відбулась скайп нарада з представниками районних державних адміністрацій області, міст обласного значення та профільних департаментів облдержадміністрації щодо закупівлі електроенергії бюджетними установами області на 2020 рік. В межах наради Василь Лозинський зазначив, що відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі», бюджетним установам необхідно на 2020 рік провести процедуру закупівлі електричної енергії, аналогічну до процедури на 2019 рік. Оскільки бюджетні установи належать до споживачів «універсальної послуги» в розумінні п.13 розділу XVII Закону України «Про ринок електричної енергії», вони мають беззаперечне право укласти на наступний календарний рік договори про постачання електричної енергії за вигідним, прозорим та регульованим державою тарифом на «універсальну послугу», шляхом укладення прямих договорів або проведення скороченої переговорної процедури, на підставі пункту 2 частини другої статті 35 Закону України «Про публічні закупівлі». Окрім того було наголошено, що відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії» і Закону України «Про публічні закупівлі» бюджетним установам області при закупівлі електроенергії на суму від 200 тис грн необхідно проводити закупівлю через відкриті торги. Також заступник директора департаменту паливно-енергетичного комплексу та енергозбереження облдержадміністрації Михайло Грет зупинився на проблемних питаннях, які можуть виникати при проведенні закупівель електроенергії бюджетними установами області на 2020 рік.
ЕСКО-інвесторів запрошують до впровадження енергоефективних заходів в бюджетних установах
1 серпня 2019
Управління енергозбереження департаменту паливно-енергетичного комплексу та енергозбереження Львівської ОДА запрошує ЕСКО-інвесторів долучитись до підвищення енергоефективності бюджетних закладів області на умовах енергосервісу. Перші 10 закупівель послуг енергосервісу бюджетними установами обласного підпорядкування розпочали у липні цього року – 2 освітніми закладами, 7 медичними та 1 закладом соціального захисту населення, а саме: - КНП ЛОР «Львівський обласний госпіталь інвалідів війни та репресованих ім. Ю. Липи»; - КНП ЛОР «Львівський обласний ендокринологічний диспансер»; - КНП ЛОР «Львівський обласний клінічний лікувально-діагностичний кардіологічний центр»; - КЗ ЛОР «Львівська обласна клінічна психіатрична лікарня»; - КНП ЛОР «Львівський регіональний фтизіопульмонологічний клінічний лікувально-діагностичний центр»; - КНП ЛОР «Львівський державний онкологічний регіональний лікувально-діагностичний центр»; - КЗ ЛОР «Львівський геріатричний пансіонат», м. Львів, вул. Медової Печери, 71 (додаток 7); - КЗ ЛОР «Сокальська загальноосвітня санаторна школа-інтернат I-III ступенів ім. Т.Г. Шевченка»; - КЗ ЛОР «Львівська середня санаторна школа-інтернат №1 І-ІІІ ст. Імені Б.І. Антонича»; - КНП ЛОР «Львівська обласна дитяча клінічна лікарня «ОХМАТДИТ». Термін подання пропозицій – 30-31 серпня 2019 року. «Запрошуємо до співпраці підприємства, що спеціалізуються на утепленні будівель, модернізації опалювального обладнання та модернізації систем енергопостачання з метою впровадження новітніх технологій та підвищення класу енергоефективності бюджетних установ»,- зазначив заступник директора департаменту Михайло Грет. Закупівлі послуг енергосервісу проводять на конкурсних засадах у системі публічних закупівель Prozorro. Зазначимо, що відповідно до Закону України «Про затвердження нових інвестиційних можливостей, гарантування прав та законних інтересів суб’єктів підприємницької діяльності для проведення масштабної енергомодернізації» від 09.04.2015 №327-VIII в Україні запроваджено механізми енергосервісу, що дають можливість впровадити енергоощадні заходи в бюджетних установах енергосервісними компаніями (ЕСКО). Концепція енергосервісу полягає в тому, що енергоефективні заходи в будівлях бюджетних установ впроваджуються приватними інвесторами – енергосервісними компаніями (ЕСКО). При цьому, ЕСКО, вкладаючи власні кошти, несе фінансові ризики, бере повну відповідальність за якість робіт та зацікавлена в максимальній економії витрат. Замовник, зі свого боку, оплачує ці послуги не власним коштом, а виключно за рахунок економії енергоресурсів, досягнутої в результаті здійснення такими компаніями енергоефективних заходів.
«Якщо ми не проведемо реорганізацію бюджетних установ, то не зможемо рухатись далі», - Олег Синютка
13 березня 2018
Оптимізація мережі державних установ та підвищення обсягу фінансування дозволить пришвидшити розвиток Львівської області. Питання подолання дефіциту місцевих бюджетів та збільшення видатків на розвиток порушили сьогодні під час наради голови Львівської ОДА Олега Синютки із головами сільських та селищних рад. «Ми повинні пройти етап ефективного створення мережі державних установ. Якщо ми не проведемо реорганізацію бюджетних установ, то не зможемо стати заможними і рухатись вперед. На часі ухвалення потрібних рішень, може не завжди популярних, але вкрай необхідних», - зауважив Олег Синютка. Зокрема, йдеться про оптимізацію та покращення функціонування мережі закладів освіти, охорони здоров’я та сфери культури.